velgen beschadigd van moeders auto

blade
Topic Starter
Berichten: 4

velgen beschadigd van moeders auto

#1 , 30 jun 2011 01:00

Hallo

Ik heb onlangs mijn moeders auto meegehad op een weekend vakantie.

Aldaar heb ik ergens met het parkeren de sportvelgen beschadigd, en flink ook aangezien het een vrij hoge stoepband was.
Kan ik dit verhalen op mijn aansprakelijkheids verzekering?

Ik ben 33, allang uitwonend, en er is geen opzet in het spel, alsook het geen ongeval betreft maar niks meer dan jammerlijke pech.

Ik hoop op een positieve uitkomst, de auto is pas 3 jaar en mn ma zal dit niet leuk vinden :oops:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 jun 2011 11:48

Neen dat is daar niet door gedekt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 30 jun 2011 13:19

hoge stoeprand en u rijdt daarop???

Reclame

blade
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 30 jun 2011 13:27

Ja, ik weet...ik weet. Paniek, moest terug draaien uit een parking waar je bij binnekomst allen met creditcard of chip kon betalen, ik had alleen contanten bij. dus ik moest achteruit draaien terwijl andere mede bestuurders ongedurig stonden te panieken. 1+1=2, ik lette even niet op bij het terug draaien en krak, daar gingen ze. Omgeving was mij ook nieuw etc etc. ik rijd al 16 jaar schadevrij en dan zoiets...

ik zie de bui al hangen. Waarom betaal je eigenlijk aansprakelijkheids verzekering....werkt allen maar als je een vaas bij een compleet vreemde omver loopt, veel andere gevallen proberen ze altijd onderuit te komen. Ik meen zelfs dat familie omstandigheden nooit gedekt zijn, vandaar dat ik al vreesde voor t ergste...

Franciscus
Berichten: 38739

#5 , 30 jun 2011 13:47

U haalt weer een aantal dingen door elkaar ....aansprakelijkheidsverzekering .... is om U in te dekken bij schade aan derde dus het dekt de schade die u hebt veroorzaakt aan de stoeprand.
U zal de schade moeten betalen of een specifieke verzekering afgesloten om uw aansprakelijkheid tgo de eigenaar van de auto in te dekken....

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 30 jun 2011 14:04

U haalt weer een aantal dingen door elkaar ....aansprakelijkheidsverzekering .... is om U in te dekken bij schade aan derde dus het dekt de schade die u hebt veroorzaakt aan de stoeprand.
U zal de schade moeten betalen of een specifieke verzekering afgesloten om uw aansprakelijkheid tgo de eigenaar van de auto in te dekken....
De "familiale" polis dekt zelfs geen schade aan derden die men veroorzaakt als bestuurder van een auto. Zoniet zou een autoverzekering niet nodig zijn....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 30 jun 2011 14:09

Correct natuurlijk ik heb enkel gesproken over aansprakelijkheid.
Wij hebben trouwens een verzekering ' als deelnemer in het verkeer' ongeacht bestuurder of opzitter....

blade
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 30 jun 2011 19:24

Okay, bevesteging van mijn gevoel dus.

Dan maar hopen op een coulance van mn verzekering. Heb een BA, auto, 2 moto's bij mn verzekering, en alles is betaald. Ook mn moeder is bij dezelde verzekeraar aangesloten....al geven ze maar een deel.

Alvast maar gaan zoeken naar de beste keuze reperateur :wink:

Bedankt voor uw snelle reacties, zeer gewaardeerd :)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 30 jun 2011 20:47

Indien uw moeder geen all-risk verzekering heeft voor haar wagen dan valt er niets te hopen......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

blade
Topic Starter
Berichten: 4

#10 , 30 jun 2011 22:38

Is net van de allrisk af, dus dan maar zelf betalen. Dikke pech, 1-0 voor de stoepband

Ga het wel proberen, niet geschoten is altijd mis.

Franciscus
Berichten: 38739

#11 , 03 jul 2011 16:18

Gezien u schade bet berokkend aan de stoeprand MOET u niet vergeten aangifte te doen bij de politie de gemeente is hier ook benadeelde partij.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”