Schade aan vloer door poetshulp...

tofke88
Topic Starter

Schade aan vloer door poetshulp...

#1 , 23 feb 2011 16:15

Beste,

We hebben een poesthulp via dienstencheques. Laatst is er door de poesthulp op de tegelvloer in onze verande gemorst met de sterke variant van het produkt BREF met als gevolg een witte schijn die achterblijft op onze vloer en blijkbaar met niets is weg te krijgen. De uitbaatster van de dienstenwinkel heeft ons toen aangeraden om een offerte te laten maken om dit op te lossen! Deze offerte is vervolgens doorgestuurd naar de verzekeraar van de dienstenwinkel. We krijgen nu het bericht van deze verzekeraar dar ze hierin niet tussenkomen omdat de dop van de fles BREF los zou gestaan hebben!! Dit kunnen wij niet bevestiggen of ontkennen aangezien we dit produkt zelf niet gebruiken en we zelf ook niet ter plaatse waren toen het gebeurt is! Kan de verzekering hier zich zo makkelijk vanaf maken en wat zijn onze opties om dit toch niet blauw blauw te laten?

Hartelijk dank voor jullie advies...

Groeten Kristof en katleen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 23 feb 2011 16:39

Ik heb ook zoiets meegemaakt . Ik heb rode boerentegels liggen waarop de kuisvrouw een emmer azijnwater heeft laten vallen met als gevolg dat die plek veel lichter was en ook heel erg opviel . Ze heeft meteen geprobeerd de vloer terug te kuizen maar we kregen die plek er niet uit . Expêrt langst geweest nadat ik een offerte had binnengebracht en kreeg meteen al de boodschap mee dat zolang het niet stuk is , er geen sprake kon zijn van vergoeding van een nieuwe vloer .Dat ik met een zeer grote vlek zat maakte voor de verzekering weinig uit en heb dan ook gewoon een vergoeding gekregen die misschien gelijk stond metongeveer 1/4 van het bestek , gewoon omdat het niet echt schade was alleen maar verkleuring in de ogen van die man .
Ik zou wel verwachten in jullie geval dat je toch iets of wat vergoed wordt ,alleen niet het bedrag voor een nieuwe vloer .

tofke88
Topic Starter

#3 , 25 feb 2011 15:04

Vandaag telefonisch contact gehad met de persoon die het schadegeval "behandeld" had en surprise...ze gaan het dossier heropenen!
Blijkbaar wordt er toch wel geprobeerd om ...

Nu afwachten of het werkelijk nog iets opleverd!

Groeten
Kristof

Reclame

cdelahaye

#4 , 18 mei 2011 19:04

Goed oppassen met dergelijke polissen, veel maatschappijen dekken het toevertrouwd goed enkel mits bijpremie. Als de kuisvrouw een product morst op een vloer die ze aan het dweilen is, dan is dat toevertrouwd goed, en als dat dan niet bijverzekerd is heb je pech wat niet inhoudt dat het dienstenchequebedrijf niet kan aansprakelijk gesteld worden

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”