Kraaiende hanen,wildgroei kippen,ratten, wildplassende buurman

bosprocureur
Berichten: 6853

Re: Kraaiende hanen,wildgroei kippen,ratten, wildplassende buurman

#16 , 24 feb 2019 21:15

Oordopjes schijnen ook te helpen, of een avonddosis Trappist....

Of uiteindelijk een och maar een begripvolle maar wrede rechter, die rekening houdt met overdreven burenhinder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#17 , 24 feb 2019 21:57

TS woont in de dorpskern van een landelijke gemeente.
Moet hij daarom 7 hanen trotseren?

"Gemiddeld wil een haan graag 7 hennen in zijn harem."
ttps://www.google.com/search?q=hoeveel+hanen+p ... e&ie=UTF-8

Hoeveel hennen heeft buurman dan?

Ik kan mij voorstellen dat 7 hanen een behoorlijke geluidsoverlast betekenen.
Waarschijnlijk gaan die onder elkaar ook nog in strijd.
Ik vind dit echt niet iets om zomaar luchtig overheen te gaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 feb 2019 22:08

Ik vind dit echt niet iets om zomaar luchtig overheen te gaan.
Zeker niet, je moet er maar naast wonen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#19 , 25 feb 2019 09:35

Ik vind dit echt niet iets om zomaar luchtig overheen te gaan.
Zeker niet, je moet er maar naast wonen !
Ik zou het nu ook echt wel niet fijn vinden dat die hanen kraaien om 2 h 's nachts. Dan is dat toch omdat er ergens licht brandt? Of niet? Misschien is dat al een (deel) van de oplossing om met zijn allen in de buurt zoveel mogelijk spots met bewegingssensor en dergelijke uitschakelen met een timer na 12h 's avonds?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 25 feb 2019 09:48

Hanen kunnen degelijk last veroorzaken, maar zeker niet zoveel als kalkoenen en een EZEL die naast u in de weide staat !!
Persoonlijk heb ik er geen last van ondanks hier iedereen in de straat kippen heeft en ook zeer veel schapen in de straat, maar heb er geen last van .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Carpe diem
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#21 , 25 feb 2019 09:57

Bedankt voor de vele nuttige reacties.

Wel spijtig dat mensen die het niet meemaken reacties geven als : ga vroeger slapen en sta vroeger op... we zouden eens willen zien als die persoon naast ons deur woont er nog zo over zal denken... is een hels kabaal vanaf 02 u s nachts...Een goede nachtrust is belangrijk voor ieders gezondheid.. en om 20 u s avonds gaan slapen is niet mogelijk met een gezin die gans de dag gaan werken is.
Komt er ook nog eens bij dat het een WILDGROEI is... wie weet hoeveel hanen er binnen een paar maand zullen zijn...
Mensen die overdag bij ons op bezoek komen vinden het al erg ... de buurman trekt hem niks aan... tuin volledig verwildert, wildplassen,urinegeur, ratten....


Wij zijn echt geen onverdraagzame mensen... ons vroegere woning was naast een weide met koeien .. totaal geen probleem mee...maar wat we nu meemaken is er gewoon over...
Verschillende malen al met de buurman gesproken en hij zegt iedere keer er iets aan te doen... maar hij doet uiteindelijk niks..

Nu, vanavond komen we samen met iedereen die er genoeg van heeft en gaan we kijken wat we kunnen doen.
duimen op en hopen dat het opgelost geraakt zonder al te veel ruzie want dat is het laatste wat we willen.

Carpe diem
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#22 , 25 feb 2019 09:59

Ik vind dit echt niet iets om zomaar luchtig overheen te gaan.
Zeker niet, je moet er maar naast wonen !
Ik zou het nu ook echt wel niet fijn vinden dat die hanen kraaien om 2 h 's nachts. Dan is dat toch omdat er ergens licht brandt? Of niet? Misschien is dat al een (deel) van de oplossing om met zijn allen in de buurt zoveel mogelijk spots met bewegingssensor en dergelijke uitschakelen met een timer na 12h 's avonds?
Kippen en hanen hebben geen hok - dus kunnen we niet al het licht uitschakelen - straat verlichting, enz

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#23 , 25 feb 2019 10:04

oh, hier in de gemeente brandt geen straatverlichting na 11h 's avonds. Bij jullie nog geen afschakelingsplan voor straatlichten?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 25 feb 2019 10:07

Kippen en hanen hebben geen hok - dus kunnen we niet al het licht uitschakelen - straat verlichting, enz
Die lopen dus in het wild rond, vandaar het vroege uur.

Kippen moeten een hok hebben eigenlijk een tocht vrije hok hebben die goed verlucht is anders veel kans op ziekten !
.
Maar kippen slapen van nature uiteraard niet in een hok, maar in takken van bomen en struiken, waarbij de hoogste in rang op de hoogste takken slaapt

Wat zegt de wijkagent daar van
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Carpe diem
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#25 , 25 feb 2019 10:24

Kippen en hanen hebben geen hok - dus kunnen we niet al het licht uitschakelen - straat verlichting, enz
Die lopen dus in het wild rond, vandaar het vroege uur.

Kippen moeten een hok hebben eigenlijk een tocht vrije hok hebben die goed verlucht is anders veel kans op ziekten !



.
Maar kippen slapen van nature uiteraard niet in een hok, maar in takken van bomen en struiken, waarbij de hoogste in rang op de hoogste takken slaapt

Wat zegt de wijkagent daar van
Helemaal niks...
jammer genoeg

Carpe diem
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#26 , 25 feb 2019 10:25

oh, hier in de gemeente brandt geen straatverlichting na 11h 's avonds. Bij jullie nog geen afschakelingsplan voor straatlichten?
Grappig 🤔... bestaat meer dan straatlicht alleen

bosprocureur
Berichten: 6853

#27 , 25 feb 2019 10:52

Het is voldoende dat er ergens één haan gewekt wordt door het schijnsel van autolichten, en dat mag dan een paar honderd meter verder zijn, maar de hanentamtam gaat in werking....

Toch eens overwegen om naar de vrederechter te gaan, en maatregelen te vragen tegen de inderdaad overdreven burenhinder. Intussen blijft het behelpen met lapmiddelen als oordopjes, een goeie trappist, ...

willyboy
Berichten: 897

#28 , 25 feb 2019 12:35

Bij veel contakt met eigenaar van de haan en politie kan je het volgende overkomen .
1) een aanklacht wegens stalking en belaging .
2) Het onnodig lastig vallen van politie diensten .

Heb er pas ervaring mee inzake een persoon die permanent zijn afval verbrand . De politie diensten treden tegen hun zin op inzake geluidshinder of reukhinder . Ze duwen de zure appel naar vrederechter . Als geen drugsfeiten of geweldspleging geven politie diensten niet thuis of zeggen ze wijkagent meneer . Deze zegt dan weer ...bel 101 als problemen . Ik hoop dat politiek het oplost en geen extra geld voor nieuwe houtkachels .(afvalverbranders).

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#29 , 25 feb 2019 12:51

Aangezien de politie geen Rechter is kunnen ze (in dit soort zaken) geen actie ondernemen.
Landen waar dat wel kan zijn totalitaire staten waar er geen scheiding is van de Machten (wettelijk-, uitvoerende- en rechterlijke Macht).

In B vallen deze zaken (mogelijk) onder burenhinder en dienen vanuit dat perspectief aangepakt te worden (art. 544 B.W.).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

willyboy
Berichten: 897

#30 , 25 feb 2019 14:34

Beste asperger ....je bent zeer goed op de hoogte wat is aan de hand is in dit land . Maar moeten slachtoffer van zulke praktijken steeds naar vrederechter gaan ? 250 euro dagvaarding +150 euro/h aan advocaat .
Geluidshinder en afvalstokers krijgen gewoon de vrije baan voor hun praktijken .

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”