Kraaiende hanen,wildgroei kippen,ratten, wildplassende buurman

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Kraaiende hanen,wildgroei kippen,ratten, wildplassende buurman

#31 , 25 feb 2019 14:42

Eerst verzoeningsprocedure.
Gratis. Ingeval van koppige tegenpartij velt vrederechter in wanhopige/dringende gevallen soms terstond een vonnis!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#32 , 25 feb 2019 15:19

En hoe zou onze vriend Wiilyboy het dan oplossen. Het is altijd gemakkelijk tegendraads te zijn.

willyboy
Berichten: 897

#33 , 25 feb 2019 16:17

Help ...mijn buurman is juist zijn droog riet aan het verbranden . Ik stik in mijn eigen huis .

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#34 , 25 feb 2019 16:22

Durf hem niet aanspreken anders doe ik aan stalking en belaging . Politie kan ik niet bellen want anders doe ik aan nodeloze oproepen .
Ben niet tegendraads ..De mensen kennen op forum heel goed de wet . Ik vecht tegen de niet uitvoering hiervan . Hopeloze strijd .

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#35 , 25 feb 2019 18:05

Maar Williboy toch.....aangezien je weet wat buurman aan het verbranden is veronderstel ik dat hij dat buiten doet in open lucht en niet in zijn kachel. Buiten mag je geen open vuur maken.
In het belang van de publieke veiligheid kun je de brandweer verwittigen om te komen blussen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

willyboy
Berichten: 897

#36 , 25 feb 2019 21:15

Ga nu 1813 bellen . 60 euro voor medische hulp zonder terugbetaling is te veel . Misschien moet ik afspraak maken met slachtofferhulp (gratis) . Maar morgen schijnt zon weer . Vandaag heeft afval schouw niet gerookt . Dus geen 101 zoals donderdag en vrijdag .
Dienst 112 laat ik nog beetje met rust .
Terug naar T.S ...het haan geluid .

Ernstig . Politie doet enkel vaststelling inzake overlast . Stoppen van overlast ...daar kunnen ze je niet mee helpen . Ook geen wijkagent . Enkel de mensen die overlast bezorgen moeten begrijpen waar ze mee bezig zijn en stoppen . Zover zijn we nog niet .
Beste forumschrijvers ...geef mensen geen valse hoop .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#37 , 25 feb 2019 21:46


Beste forumschrijvers ...geef mensen geen valse hoop .
:roll: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#38 , 25 feb 2019 21:50

Het correcte antwoord (van asperger) staat in # 31.
Hier het kneusje blijven spelen zal niet helpen :( :( :( .
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE


denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#40 , 26 feb 2019 09:34

In deze gevallen heb je geen keus, het is de vrederechter alleen die dit kan PROBEREN op te lossen .

En als de buren van slechte wil zijn kan dit gezellig wonen worden, en het is niet omdat er een vonnis is dat de hanen gaan zwijgen . :lol:

Dit noemt men dan goed buurmanschap en verdraagzaamheid .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#41 , 26 feb 2019 10:06

@TS: misschien is het ook een optie om het lokaal bestuur/OCMW eens in te schakelen? Zij zullen toch ook wel zien dat de situatie daar vervuild is als ze een huisbezoek inplannen?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”