geluidsoverlast en privacy

herman schouppe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

geluidsoverlast en privacy

#1 , 21 feb 2019 12:31

Mevrouw Mijnheer ik heb regelmatig last van geluidshinder en privacy hier rechtover mijn woning is er een vrije radio in een huis wat er feitelijk niets mag aan gedaan worden want het staat bijna op straat, als wij hier bouwden 40-45 jaar geleden moesten we 10 meter achter of we mochten niet bouwen maar dan zo'n 5-6 jaar geleden kwam hier een vrij radio die mogen blijkbaar wel van het gemeente bestuur een oud huis 200 a 300 jaar oud een beetje opgemaakt ,isolatie zal wel zeer weinig zijn en als het weer wat mee zit zetten ze hun vensters ook open zelf bij 4°graden wat dan kunnen of durven ze niet buitengaan voor te roken en roken ze binnen maar zetten dan voor de ganse dag hun vensters open op een kier,waar is dan hun ïsolatie ,ze hebben draperies voor te verduisteren maar dan zien ze ons niet doen als we bv onze wagen moeten uitlaten wat we meehebben van bv van colruyt of wat anders, privacy dat hebben wij niet -jawel na 22 uur dan zijn ze weg . Nu vanmorgen tot 9 uur was hier normaal maar dan kwam er een andere(DJ) en ondertussen is er weer een andere maar die zal wel de venster openzetten want het zal te warm zijn daarbinnen
drinken doen ze daar ook goed want als hun muziek te luid staat vraag ik hen of ze niet goed oren en dan krijg ik als antwoord maakt dat ge binnen zijt of ik schop u naar binnen,een andere DJ zegt moet ik u ne keer doen lopen, of moet ik tot daar eens komen zulke antwoorden krijg ik dan ,en nu word het weer zomer maar wij moeten onze vensters niet opzetten maar het word mij allemaal teveel en wil dat ze zich gedragen lijk wij en de politie als ik hen bel die komen toe en zetten hun voor hun deur en natuurlijk zetten ze hun radio stiller en dan komen ze me zeggen dat ze niets konden constateren nu is de vraag wat moet ik doen naar het vredegerecht heb ik geweest maar ik had geen bewijzen genoeg nu heb ik wel foto's als ze hun vensters open doen of mij zitten te begluren ik hoop dat ik toch iemand vindt om daar een einde aan te maken
met oprechte groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 feb 2019 15:27

Heb je er eens aan gedacht de politie te verwittigen? In een radiostudio is er normaal toch niet zoveel lawaai?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2019 15:45

Dit dacht ik ook.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

herman schouppe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 feb 2019 10:14

Mijnheer bedankt voor de hulp maar daar gaat het om als de politie komt ik denk al (7 a 8 maal)zetten ze de muziek stiller en dan kunnen ze niets constateren en ook mogen ze daar niet roken denk ik en dan zetten ze de vensters open en roken in de kamer daarnaast en zitten te kijken voor er iemand zou komen slimme DJ zijn het wel en het is juist dat dat ik wil aanvechten en het zijn niet allemaal de DJ maar het moeten er niet te veel zin hé voor mijn leven te verpesten .
gisteren morgen vanaf 9 uur de gordijnen open tot s'avonds 20 uur zitten ze ons te bekijken en nu dat het goed weer gaat worden zetten ze hun venster op een kier waar is dan hun ïsolatie dat ze zo verdedigen want het is goed geïsoleerd ze mogen nog een meter dik ïsoleren als ze hun vensters openzetten en ik heb daar allemaal foto's van want op de rechtbank had ik geen bewijzen.wat moet ik doen? toch bedankt voor de hulp

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 feb 2019 10:24

Je heeft al op de rechtbank geweest ?

Persoonlijk denk ik dat je er weinig zal kunnen aan doen.

Iedereen is vrij om hun vensters toch te openen, in China staan de vensters dag en nacht open ook in de winter.

En langs de andere kant iedereen mag toch naar de radio luisteren !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 22 feb 2019 10:31

Naar buiten kijken door een raam mag ook. Daar zijn ze namelijk voor gemaakt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”