Tuinafscheiding

Mira35
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Tuinafscheiding

#1 , 20 feb 2019 10:02

Hallo
Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik heb een vraag.
Heb recent een huis gekocht.
Er is betonplaten afscheiding die op de scheidingslijn tussen onze gronden en de gronden van de buren loopt van ongeveer 60 cm hoog.
De buren hebben inkijk op ons living, keuken enz. Wij op hun tuin.
In overleg met de buren willen we een tuinafscheiding plaatsen van ongeveer 180 cm hoog.
Maar om die tuinafscheiding te plaatsen moet de betonplaten eerste afgebroken worden. De buren zeggen dat ik daar alleen voor de kosten moet draaien. Kan dat kloppen? Ik dacht dat die betonplaat gezamenlijk was en daarom we samen de kosten moesten betalen.
Weet iemand wat de wet hierover zegt?

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 feb 2019 10:29

Als een tuinafschijding op de scheidingslijn staat, is deze normaal gezien gemeenschappelijk. Dit betekent dat jullie samen moeten beslissen wat ermee gebeurt, en eens jullie daar een overeenkomst over hebben, dat jullie de kosten delen.

Dus als jullie buren akkoord gaan dat de betonplaten weg moeten en vervangen door een andere afsluiting, moeten al deze kosten gedeeld worden. Echter, als jullie buren menen dat de bestaande platen gerust mogen blijven staan en ze geen nieuwe afsluiting wensen, zit je met een probleem: het enige dat je dan kan doen is volledig op eigen kosten een hogere afsluiting plaatsen die net op uw grond staat.

Zijn de buren wel bereid om de helft van de nieuwe tuinafscheiding te betalen? Indien wel, zou ik eerlijk gezegd mezelf de miserie besparen en inderdaad de afbraak van de oude afscheiding zelf betalen. Als je van hen gaat eisen dat ze ook de helft betalen, zouden ze wel eens "hun kar kunnen keren" en opteren om de bestaande situatie gewoon zo te laten, en dan zal het voor jou duurder uitkomen (zelf een afsluiting op uw grond plaatsen) + je verliest een stukje oppervlakte in uw tuin.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Mira35
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2019 16:02

Wizard Gandalf.
Bedank voor u antwoord.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”