alternatief gras tuin app

frevb
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

alternatief gras tuin app

#1 , 19 feb 2019 10:42

Ik heb een nieuwbouw appartement met een tuintje dat ik verhuur. Gras is kapot en ik zou het opnieuw laten aanleggen. Maar ik twijfel of het goed idee is. Als het weer zo'n warme zomer is kan het gras opnieuw kapot zijn, volgens huurder moeilijk om water te geven omdat er geen kraantje buiten is. En als het verboden is om water te geven door hittegolf?

Ik heb dan prijs gevraagd om plastiek gras te leggen, maar ik viel bijna achterover van de prijs. Plastiek vind ik ook niet mooi en er is ook nog onderhoud aan, kan ook beschadigd raken... Gaat ook geen 15 jr mee... Enkele tuintjes van buren liggen al in plastiek gras.

Nu is mijn vraag wat alternatieven zijn? Mag ik bijvoorbeeld witte keitjes gieten in paats van gras? Mag ik tuin in houten tegels leggen? Mag ik terrass iets groter maken? Wat kan ik nog doen in plaats van gras? Ik ben geen eigenaar van de tuin, wel van het appartement. Moet ik toestemming hebben via syndicvergadering om iets te veranderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 feb 2019 11:06

Je moet in de eerste plaats toestemming vragen op een AV. Laat het op de agenda zetten. Op die vergadering zal je wel met een aantal voorstellen moeten afkomen, anders kunnen ze geen akkoord geven. Misschien eens een tuinarchitect raadplegen. Het zal wel waterdoorlatend moeten zijn

adsummam
Berichten: 581

#3 , 19 feb 2019 11:14

Best vraagt u altijd toelating aan de AV.
Een zogezegde toelating van de syndicus volstaat NIET.

https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related
(betaalmuur)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”