intern regelment

rolle150
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

intern regelment

#1 , 13 feb 2019 11:49

In hoeverre is een intern regelment van een appartementsgebouw rechtsgeldig en indien zo hoe kan het volgen van het regelment afgedwongen worden. Wie is verantwoordelijk voor het opvolgen van het intern regelment (de syndicus?).

Wat kan men persoonlijk doen als er geen reactie komt en men benadeelde partij is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2019 12:12

Dat is maar rechtsgeldig zolang er geen dingen in staan die rechtsgeldig gewoon niet kunnen.

Ik verduidelijk: er mag in een intern reglement dan wel staan dat huisdieren verboden zijn, dat is nooit rechtsgeldig (EVRM en dergelijke).

Wat staat er in dat intern reglement dat voor jou zo belangrijk is om op te volgen?

rolle150
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2019 15:21

Voor ons is een gemeenschappelijke tuin. Er staat in het regelment dat dit geen hondeweide is, maar een speelweide. Nu is er een mevrouw die haar hond zijn behoefte laat doen pal voor ons raam, liefst tijdens onze maaltijd, wat zeer onsmakelijk is en vies. Er staat in het regelment dat de tuin verboden is voor honden en ik vind dat maar normaal als er ook kinderen kunnen in spelen. Die mevrouw is gewoon te lui om te gaan wandelen met haar hond. Vandaar mijn vraag.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 feb 2019 16:00

Neem dan telkens een foto en toon die aan de syndicus en leg het probleem voor op de algemene vergadering. Stel een boete per voorval voor. (met jij als agent :lol: )

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”