Recht van doorgang

Jans123a
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

Re: Recht van doorgang

#16 , 01 feb 2019 17:17

"Hij mag doen wat hij wil, jij ook. "

Op welk wetsartikel is dat gebaseerd?
Wetgeving van Fantasialand?
Als je een bloempot hangt aan de muur kan hij nog altijd door, het is zijn muur en hij kan nog altijd door.
En dan sta je daar met uw bloempot als er geen muur langs de servitudeweg staat.
Ik zeg gewoon als er recht van doorgang is voor een landbouwer of geburen dat je aan je gevel kan aanbrengen wat je wil. Zolang ze doorkunnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jans123a
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 feb 2019 17:23

Als een immo kantoor eens de juiste info zou geven op hun compromissen zouden er niet zoveel rechtszaken zijn daar. Ik zeg altijd dat in zo een situatie met recht van doorgang veel fouten zitten in de compromis om het vastgoed toch maar te kunnen verkopen. Eenmaal hantekenig is verkocht en moet de koper naar de rechtbank. En is de koper zijn voorschot en 6% aan de staat voor min 5 jaar kwijt. Dus alles uitpluizen met recht van doorgang. Of de miserie begint.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 01 feb 2019 17:35

jans123a Kan je dat niet allemaal ineens zeggen ipv om de minuut een nieuwe paragraaf te beginnen?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 01 feb 2019 17:37

Als een immo kantoor eens de juiste info zou geven op hun compromissen zouden er niet zoveel rechtszaken zijn daar. Ik zeg altijd dat in zo een situatie met recht van doorgang veel fouten zitten in de compromis om het vastgoed toch maar te kunnen verkopen. Eenmaal hantekenig is verkocht en moet de koper naar de rechtbank. En is de koper zijn voorschot en 6% aan de staat voor min 5 jaar kwijt. Dus alles uitpluizen met recht van doorgang. Of de miserie begint.
Heb je de compromis en de akte van vraagsteller gelezen?
Ik heb niet de indruk dat er een immo in het spel is....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

tira00
Berichten: 929

#20 , 01 feb 2019 22:59

Volgens mij mag hij dit doen zolang jullie doorkunnen. Hij mag doen wat hij wil, jij ook. Zolang er geen rechter een uitspraak gedaan heeft mag je doen wat je wil, zolang je maar doorkan met auto of fiets.
Heeft u wel een idee wat een erfdienstbaarheid "recht van doorgang" is?

Jans123a
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#21 , 02 feb 2019 12:46

Volgens mij mag hij dit doen zolang jullie doorkunnen. Hij mag doen wat hij wil, jij ook. Zolang er geen rechter een uitspraak gedaan heeft mag je doen wat je wil, zolang je maar doorkan met auto of fiets.
Heeft u wel een idee wat een erfdienstbaarheid "recht van doorgang" is?
Mits ik vroeger ooit eens een proces gewonnen heb IVB met erfdienstbaarheid ken ik er wel wat van. En wat ik weet dat het immo kantoor verkopen doet met veel verkeerde Info in hun compromissen. En als je getekend hebt is het richting rechtbank. Je hangt er aan vast. Ook al is er een fout in het compromis om toch maar te kunnen verkopen. De verkoop Ongedaan maken zal geld kosten. Veel geld

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 02 feb 2019 15:58

Je kan altijd, alvorens het compromis te tekenen, een kopie vragen van de akte van de verkoper, waarin de doorgang beschreven staat
Als de immo wil verkopen zal ze die wel vlug hebben, anders geen verkoop.
Als ik een pand verkocht met uitzonderlijke clausules in de akte, dan had ik steeds een kopie bij voor de kandidaat koper.
Heb nooit problemen gehad bij al de verkopen.

Jans123a
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#23 , 03 feb 2019 14:00

Je kan altijd, alvorens het compromis te tekenen, een kopie vragen van de akte van de verkoper, waarin de doorgang beschreven staat
Als de immo wil verkopen zal ze die wel vlug hebben, anders geen verkoop.
Als ik een pand verkocht met uitzonderlijke clausules in de akte, dan had ik steeds een kopie bij voor de kandidaat koper.
Heb nooit problemen gehad bij al de verkopen.
Dat kan je inderdaad altijd, maar de meeste mensen die iets kopen, vooral jonge mensen geloven de verkoper van het immo kantoor. Ze kijken op naar die mensen en al wat hij zegt en schrijft zal wel juist zijn. Zoals ik indertijd, het zal wel juist zijn, wat er in de compromis staat. Niet dus met als gevolg rechtzaak van 7 jaar. Dat ik gewonnen heb maar je mag toch 7 jaar wachten op je geld. En voor de verkoper ne hoop kosten erbij. Want tegen dan is het immo kantoor Falliet en moet de verkoper opdraaien voor de kosten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”