Beste,
begin vorig jaar geef ik mijn buurman te kennen dat ik mijn tuin zal heraanleggen.
De afscheiding tussen ons beiden betreft op dat moment een haag (mijn zijde) dan een versleten draadafsluiting (scheidingslijn)
en een dennenhaag (zijn kant)
Ik geef te kennen dat er een nieuwe houten afsluiting zal komen en of hij daarmee akkoord is;
De buurman is verheugd met dit nieuws, want nu kan hij ook zijn oude dennenhaag uitgooien.
Hij geeft aan , wat zeg ik : hij stelt het zelf voor om de kosten van de nieuwe omheining te delen.
We spreken februari 2018. Reeds enkele dagen na deze afspraak gooit hij zijn dennen al uit.
De tuinaannemer komt helaas wat later dan voorzien maar de eerste week van oktober pronkt de nieuwe
houten afsluiting tussen onze beider percelen. Iedereen tevreden. Lelijke oude hagen weg, nieuwe afsluiting in de plaats.
Dan begint buurman plots ' raar ' te doen: het duurt meer dan 4 weken eer ik hem buiten even te pakken krijg voor
een feedback over de afsluiting. Gek, ook tijdens de werken is hij nergens buiten te bespeuren
Ja, ja, de afsluiting is heel erg geslaagd en ja, ja de afspraak over de gedeelde betaling zal doorgaan.
We praten dan medio december 2018, 2 maanden na de plaatsing.
We zijn nu eind januari 2019 en nog steeds geen beweging betreffende een mogelijke betaling.
Ik zie hem toevallig op straat en spreek hem aan;
Zijn reactie: " De betaling mag niet doorgaan want zijn vrouw staat hier niet achter..... "
Slik.
Tot die vaststelling komt hij dus, bijna een jaar na onze afspraak. helaas enkel mondeling.
Kan dit allemaal zomaar, ik ben 95 procent zeker dat omheining op scheiding staat.
Wat kan ik nog doen ?
Bedankt voor een antwoord.