dagvaardiging

patrickvm
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

dagvaardiging

#1 , 28 dec 2018 14:47

Hallo
Enkele weken geleden dagvaardiging ontvangen ivm overwoekering van braamstruiken in de tuin. Onze buur had gevraagd om ze te verwijderen en heeft daarvoor zelfs offerte gegeven deze vonden wij veel te duur en en wij dus 2de offerte gevraagd. deze was veel beter maar deze mensen konden niet direct komen. Onze buur wist hiervan maar had geen geduld en heeft dus politie en advokaat gecontacteerd en zelfs omdat de tuin nog nie in orde was zelfs davaardiging. Ik heb niet echt veel middelen om advokaat te consulteren maar wens mezelf wel te verdedigen. de dag na de dagvardiging is de andere firma onze tuin en dus ook de braamstruiken komen vernietigen.
Wat raden jullie aan om mij goed te verdedigen of zou ik voor bemiddeling kiezen. D dagvaardiging is op 9 januarie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 dec 2018 15:20

Zeg tegen buur dat hij best zijn dagvaarding intrekt. Het zal hem geld besparen.
De dagvaarding is zonder voorwerp geworden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

patrickvm
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2018 15:49

Hoe kan hij zijn dagvaardiging intrekken volgens de mensen van test aankoop zou ik toch voor de kosten van de dagvaardiging moeten opdraaien?

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 dec 2018 15:55

Uw offerte schriftelijk ( of per mail ) overmaken aan de buur kan nog makkelijk voor 09.01.2019.
Uw heeft regelmatig geanticipeerd op zijn klachten. U mag uw struiken laten verwijderen door wie u wil.
Misschien inmiddels een richtdatum vragen aan de offertemaker en die op mail zetten. Is een bewijsstuk dat
u niet dwarsligt.
En dan volgens # 2 Roharro. Zo niet weten wie u dan nog iets in de weg kan leggen.

patrickvm
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 dec 2018 15:59

Als ik dat doe hem dat schriftelijk laten weten via aangetekende brief is het dan aan hem om de dagvaardiging in te treken of moet ik dat dan doen? Mag ik eventueel laten weten aan de rechtbank dat ondertussen de braamstruiken verwjderd zijn?
Ik zou echt graag de onkosten van de dagvaardiging kwijt zijn en en wil eventueel ook brief opmaken naar de rectbank hiervoor ? heeft dit zin?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 dec 2018 16:12

Persoonlijk denk ik als alles verwijderd is volgens plan; en u de rechtbank en de buur aangetekend op de hoogte brengt; heeft hij geen zaak meer.
Wat u ook kunt doen is een kopie van uw schrijven aan de rechtbank, gaan afgeven aan de griffier van de rechtbank, en een kopie laten aftekenen voor ontvangst.
ik hoop dat u slaagt.

patrickvm
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 dec 2018 16:23

Alvast bedankt voor de nodige uitleg. ik zal doen wat u vraagt en dat aangetekend schrijven. Ik weet niet of ik ga slagen en ook niet of ik nog op tijd ga zijn. maar kan dat alvast maar proberen en zien of ik nog iets ga moeten betalen;
Indien juliie nog ideen hebben schrijven jullie maar.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 dec 2018 16:32

In ieder geval naar de zitting gaan. Bewijzen meenemen dat alles in orde is (factuur uitvoering werken' foto's). De kans dat u de kosten van dagvaarding niet moet betalen is heel klein. Ik zou de kosten van dagvaarding onmiddellijk betalen. Bewijs betaling meenemen naar de zitting. Als u betaalt voor de rolzetting komt de zaak misschien niet op de zitting of kan u vragen dat deze kost ten laste blijft van tegenpartij. Vraag ook dat u geen rechtplegingsvergoeding of slechts minimum moet betalen.

patrickvm
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 dec 2018 16:42

Dus als ik u goed begrijp betaal ik best voor 9/01 de kosten van de dagvaardiging en neem foto's en factuur van de andere firma mee naar de dagvaardiging; Eens daar kan ik dan ook vragen om de rolzetting op de tegenpartij te zetten en de rechtsplegignsvergoeding op een minumun te zetten?
Denk je dat dit haalbaar gaat zijn?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 dec 2018 17:46

Onmiddellijk betalen. Dan is de rolzetting nog niet gebeurd. Kosten rolzetting staan vermeld op de dagvaarding (40 euro vrederechter) en trek je dus af.

patrickvm
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 28 dec 2018 17:53

Ok zal ik doen en dan naar de zitting gaan en alle bewijzen meegenemen en dus ook vragen om de rechtverplegingsvergoeding op en minimum te zetten?
alvast bedankt voor alle advies.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”