watermeter

coby
Topic Starter
Berichten: 1

watermeter

#1 , 14 apr 2008 19:10

Hallo,

Sinds augustus bezit ik mijn eigen appartement. Nu heb ik een eigenaardig probleem met mijn watermeter. In het appartementsgebouw bevindt de officiële meter zich in de kelder. Iedere bewoner heeft wel een aparte meter en blijkbaar wordt deze stand jaarlijks door de syndicus opgenomen.
Blijkbaar werkt mijn teller in tegenstelde zin? Het verbruik was bij de vorige eigenaar 419 m³ en staat nu op 406 m³??
Eerst wou de syndicus mij het gemiddelde (zoals de ander alleenstaanden van het gebouw nl 30m³) voor een volledig jaar aanrekenen. Omdat ik hiermee niet akkoord ging, ik woon er tenslotte nog geen jaar en ben er niet veel in het week-end, is hij nu toch al akkoord gegaan om mij het werkelijk verbruik van 13m³ aan te rekenen. Wat mij niet meer dan logisch lijkt.

Nu heb ik echter nog een vraagje over mijn verbruik. Volgens mij maakt het niet uit dat de meter aftelt. Het verbruik wordt immers gemeten.
Volgens de brief die ik nu van de syndicus heb ontvangen, heeft hij contact opgenomen met de technische dienst van de watermaatschappij. "de technische dienst kan geen valabele uitleg geven voor dit slecht functioneren" is de uitleg, "wat zij wel besluiten is: de teller is stuk en geeft zeker geen correcte weergave van het waterverbruik". Volgens mij is dit eerder zijn besluit.

Ben ik nu verplicht om een deze watermeter te vervangen? Hij meet immers het verbruik: 13m³. Dat de meter nu aftelt i.pv. optelt maakt toch niet uit?Het verbruik is ook juist aangezien ik buiten het dagelijks gerbruik, alleen nog een vaatwasser heb en zelf niet veel verbruik. Intussen is de teller zelfs aan het veranderen van 406 naar 405.

Weet er iemand waar ik dit kan navragen? Bij de watermaatschappij? Of heeft er nog iemand een meter die aftelt? :-)
Ik weet het een lang verhaal voor een simpel geval, maar ik zou het toch graag weten :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
olav delahaye
Berichten: 59

#2 , 17 jul 2008 21:01

Staat uw waterteller soms niet omgekeerd gemonteerd ?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”