Syndicus, mede-eigenaar als ex-partner

Max 2018
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Syndicus, mede-eigenaar als ex-partner

#1 , 14 dec 2018 14:19

In 2014 koop ik samen met mijn partner een appartement. Wij staan op dat moment geregistreerd als samenwonend. Mijn partner wordt op dat moment ook syndicus van het appartementencomplex. Alles prima, wij spreken onderling af dat ik insta voor alles wat de kinderen (4) betreft, werk en andere zaken neemt hij op zich. Ik laat hem dus vrij in alles wat het appartement aangaat. Ik ben ook niet aanwezig op algemene vergaderingen en ga er ter goeder trouw vanuit dat hij het wel zal weten. Partner is werkzaam als fin.adviseur, verzekeringsadviseur en makelaar, en dus volgens mij beter op de hoogte van regeltjes dan ik.
2016 gaan we uit mekaar. Lang zijn wij " on speaking terms', er wordt dus mondeling af en toe wel eens gesproken over onze eigendom, die we overigens verhuren, sinds aankoop.( appartement werd reeds verhuurd via een Immo). De huurinkomsten dekken de afbetaling van de lening, ook dit gaat via hem.
Zoals dat meestal gaat, helaas, zijn we nu niet meer de beste vrienden.
Ik heb dus inzage gevraagd aangaande het reilen en zeilen van het beheer van ons appartement. De informatie die mij in mondjes maat wordt toegeschoven, daar stuit ik op volgende zaken;
(gelet op het feit dat mijnheer syndicus is)
-geen enkele uitnodiging op 5 jaar voor de algemene vergadering van mede-eigenaars heb ik mogen ontvangen.
-in de notulen van de eerste AV. staat beschreven dat mijn partner ons samen vertegenwoordigt( 16%).
-Geen enkele notulen van die AV.(2014-2018) is aan mij persoonlijk bezorgt.
-Ik sta ook als aanwezig genoteerd bij elke AV.
Kan dit zomaar en wat doe ik hiermee?
Dat er gerommel zou komen in de vereniging van de mede-eigenaars is niet mijn bedoeling, maar ik wens wel een correcte behandeling van mijn ex-partner, syndicus.
Daarin boven zijn we nog eens mede- eigenaars van hetzelfde appartement, ook hier heb ik ter goeder trouw mijnheer alleen in gelaten.
Bij mijn vraag om eens een algemene lijst te maken van onderhoudswerken, kosten aan onze eigendom, bewijsstukken inkomsten huur, wordt mij gezegd dat hij niet verplicht is dit aan mij te melden.
Ik heb dus werkelijk nergens zicht op.
Waar heb ik recht op?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding