isolatie open buitenmuur

382504
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

isolatie open buitenmuur

#1 , 10 dec 2018 10:49

Beste ,

Ik had graag mijn huis ,dat ik 2 jaar geleden kocht , aan de buitenmuur willen isoleren.
Die muur is aan de kant van de tuin van de buur en ik vraag me af of ik dat kan doen? Ik zal min 10 cm nodig hebben en kom dan eigenlijk over de perceelgrens.
Hoe ga ik best te werk en wat zijn de reglementeringen hieromtrent?

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 10 dec 2018 12:40

Dan zal u langs de binnenkant moeten isoleren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

382504
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2018 09:52

Dat is dan erg kort door de bocht als reactie !

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 dec 2018 09:57

De andere optie is een overeenkomst met uw buurman maken om een stuk grond over te kopen. Zelf dit kleine stukje grond moet via de notaris passeren en houdt zeker wat kosten in.

U kunt echter niets eisen of uw buurman dwingen tot iets. Indien hij niet akkoord gaat of u de kost niet wil doen zult u moeten vanaf de binnenzijde isoleren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 dec 2018 10:11

Je mag niet over de perceelgrens gaan zonder toestemming van de buurman, en als je toestemming geeft zet dit op papier en laat het registreren, voor later !!
De buurman is niet verplicht hier mee akkoord te gaan, daar je het ook langs binnen het kan isoleren, en veel beter dan langs buiten, en buiten moet je dit dan nog een beschermlaag of platen en ervoor komen !
En 10cm voor een buiten muur wel wat weinig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 11 dec 2018 13:09

Dat is dan erg kort door de bocht als reactie !
Beter dan uit de bocht te vliegen...
Aangezien er een alternatieve isoleerwijze is kunt u al zeker niets afdwingen van de buurman. Duidelijke case behoeft slechts weinig woorden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”