Buren Hinder

Flanders Fields
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buren Hinder

#1 , 06 dec 2018 21:38

Beste,

Ik zit met een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. De situatie:
-Vorig jaar kocht ik persoonlijk een pand aan. Deze ruimte wordt nu gebruikt door mijn eigen BVBA.
-Wij hebben voornamelijk 'S avonds activiteiten, max tot 21h30.
-Nu hebben wij - 2 buren - die klagen over lawaaioverlast (muziek oa maar ook van af en toe een boenk als er eens wat valt)
-We hebben hiervoor verschillende maatregelen genomen, maar ze blijven klagen
(hierbij moeten we zeggen dat één van deze buren een zeer speciale dame is)
-Ik heb het pand gekocht in het idee dat dit volledig los stond van andere gebouwen
-Ik heb recent (vorige week) de plannen gaan inkijken van het archief bij de gemeente, hierbij waren mijn bevindingen:
Dat waar deze personen een uitbouw hebben aan hun huis, normaal gezien tuin zou moeten zijn. Met andere woorden die personen hebben tegen mij aangebouwd, zonder goedkeuring, waarna ze over overlast komen klagen...

Heel waarschijnlijk staan die aangebouwde delen er al een hele tijd...

Nu is de vraag:
Wat kan ik doen in deze situatie? Wat zijn de mogelijke scenario's ?

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 06 dec 2018 21:54

Welk archief?
Kadasterplannen zijn dikwijls niet correct en juridisch niet afdwingbaar.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 06 dec 2018 22:11

zolang ze de politie niet bellen telkens er eens een geluid te horen is, niet veel zorgen maken.

niet hinderlijk "lawaai" is toegestaan tot 22u

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 dec 2018 09:10

-Ik heb het pand gekocht in het idee dat dit volledig los stond van andere gebouwen
Als je het speciaal gekocht hebt om geen overlast te veroorzaken bij de buren, heb je dan niet gezien dat een deel van het buurgebouw tegen uw eigendom was aangebouwd?
Slecht argument als dat ooit voor een VR komt.

willyboy
Berichten: 897

#5 , 07 dec 2018 12:56

Heeft hij een vergunning voor geluidshinder ?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”