geluidsoverlast hanen buren

robvdh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

geluidsoverlast hanen buren

#1 , 18 nov 2018 11:31

Geluidsoverlast door het gekraai van +/ 45 hanen van buren. Deze hanen slapen in de bomen tot 5 m hoog. De hanen worden ‘s nachts niet opgehokt. Meerdere dagen brandt er buiten zelfs 's nachts verlichting bij de hanen waardoor ze nog actiever worden tijdens de nacht. Ik heb video opnames waarin je op 30 seconden 9 x een haan hoort kraaien. Dat maakt 9 x 2 = 18 x per minuut, 18 x 60 min= 1080 keer per uur…
De buren zijn grootmoer, zoon en kleindochter grootmoeder die samen wonen.
Bij eenzijdige oproeping tot verzoening voor de vrederechter is enkel de zoon komen opdagen.
Deze geeft de problemen toe maar hij zegt dat de hanen van zijn nichtje zijn (kleindochter grootmoeder) en dat deze de hanen niet wil wegdoen.
De vrederechter gaf hem de raad om zo vlug mogelijk de problemen op te lossen waarvoor zij alle 3 verantwoordelijk zijn (zij wonen allen op hetzelfde adres). Zij hoopte dat hij de boodschap zou doorgeven aan zijn grootmoeder en nichtje want in geval dat zij een uitspraak zou moeten doen in deze zaak de kosten niet mals zouden zijn.
PV van niet verzoening werd opgesteld.
Wat staat mij nu te doen, want ik weet zeker dat er niets zal gebeuren om het probleem op te lossen.
Als ik hen dagvaard voor de vrederechter wat moet ik dan concreet doen als ik mijzelf wens te verdedigen.
Mvg,
robvdh

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 18 nov 2018 11:39

Concreet weet ik het niet, maar wel een link naar leesvoer over ongeveer hetzelfde probleem:
viewtopic.php?f=39&t=87448

Het zou handig zijn als je het vervolg en de afloop post, want ik heb ook een hanen-probleem...

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”