Aanpalende eigenaars plaatsen draadafsluiting met poortje in.

Willow8132
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aanpalende eigenaars plaatsen draadafsluiting met poortje in.

#1 , 13 nov 2018 13:51

Mijn vraag is de volgende.
Ik heb een stuk bouwgrond, waar voorlopig niets wordt mee gedaan.
Ik zag onlangs dat de aanpalende eigenaars, die reeds hebben gebouwd op hun stuk, een draadafsluiting hebben geplaatst.
Ik wil het niet zozeer hebben over de plaats en afstand enzo, maar wel over het feit dat zij een poortje hebben gestoken die uitgeeft op mijn perceel.
Ik heb hier geen toestemming voor gegeven.
Mag dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 13 nov 2018 13:53

Zolang u er niet woont zie ik geen verschil tussen het plaatsen van een afsluiting met poortje en het nalaten van het plaatsen ener afsluiting over de volledige lengte.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Willow8132
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2018 16:31

Zolang u er niet woont zie ik geen verschil tussen het plaatsen van een afsluiting met poortje en het nalaten van het plaatsen ener afsluiting over de volledige lengte.
Beste,
Ik woon aan de andere kant, maar dat maakt nu niet echt uit.
Mijn vraag is of het legaal is dat er in een draadafsluiting (erg mooi trouwens) een doorgang wordt gecreeërd (met een poortje) naar een perceel dat niet van u is.
Mogen zij zomaar een poortje steken naar mijn perceel, ik zie geen enkele reden waarom zij langs achter naar/over mijn grond zouden moeten kunnen.

Reclame

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2018 16:47

Zolang ze jouw terrein niet betreden zonder jouw toestemming, lijkt me dit niet verboden. Misschien kunnen jouw en hun kinderen hier later gebruik van maken?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”