Vragen omtrent Syndicus

Franske
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: Antwerpen

Vragen omtrent Syndicus

#1 , 08 apr 2008 17:38

Ondanks het feit dat de syndicus zonder wettige toestemming (dat is een lang verhaal) de basisakte door de notaris heeft laten aanpassen, negeert hij vaak de regels. De man in kwestie is medeigenaar. Vanaf 18/03/93 t/m 1994 was hij voorzitter. Vanaf 01/01/95 werd hij door het bestuur aangesteld als syndicus en zonder enige herbenoeming of wat dan ook heeft hij nog altijd dezelfde functie.
De jaarlijkse statutaire algemene vergadering word nooit bijeengeroepen op het vastgestelde tijdstip.
Omstreeks 27/03/08 stak in mijn bus de uitnodiging voor 09/04/08 (volgens basisakte vergadering op 27/03/08). Op 06/04/08 vond ik in mijn brievenbus een brief met de vermelding "Een bijkomend punt Dagorde vergadering 9 april 2008" Dit betreft een aanvraag tot het plaatsen van een automatische rolpoort. Er staat wel dat er een stemming vereist is. Verdere details zoals vereiste meerderheid, prijs van het project enz... ontbreken.
Kan dit zomaar? Wat kan ertegen ondernomen worden?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding