Vereiste meerderheid

Franske
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: Antwerpen

Vereiste meerderheid

#1 , 08 apr 2008 16:56

In de oude basisakte staat vermeld "Al hetgeen de stijl en harmonie van het gebouw aangaat, zal enkel mogen gewijzigd worden bij beslissing van de gewone algemene vergadering, genomen bij meerderheid van 3/4 der stemmen en met de toelating van de architekt van het gebouw" Is in de nieuwe wetgeving die meerderheid nog hetzelfde gebleven ? Terloops wens ik te melden dat er onlangs nieuwe ramen werden geplaatst zonder toestemming van de AV. De constructie van de nieuwe ramen is licht gewijzigd alsook de kleur van de omkadering.

Een bijkomende vraag: Er zou op de komende vergadering gestemd worden over het plaatsen van een geautomatiseerde rolpoort om de achtergelegen parking af te schermen. Welke meerderheid is daarvoor voorzien ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 10 apr 2008 00:03

In de oude basisakte staat vermeld "Al hetgeen de stijl en harmonie van het gebouw aangaat, zal enkel mogen gewijzigd worden bij beslissing van de gewone algemene vergadering, genomen bij meerderheid van 3/4 der stemmen en met de toelating van de architekt van het gebouw" Is in de nieuwe wetgeving die meerderheid nog hetzelfde gebleven ? Wijziging uniforme uitzicht is hier idd 75% meerderheid. Een bijkomende vraag: Er zou op de komende vergadering gestemd worden over het plaatsen van een geautomatiseerde rolpoort om de achtergelegen parking af te schermen. Welke meerderheid is daarvoor voorzien ?
werken in onroerende staat, tenzij strengere bepalingen in de statuten, 75% meerderheid.

Franske
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: Antwerpen

#3 , 10 apr 2008 13:13

Van harte bedankt voor uw antwoord. Zo weet ik eindelijk waar ik me moet aan houden. De wetgeving is niet echt duidelijk en laat verschillende interpretaties toe. Toch nog, extra bedankt !!!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”