Afscheiding perceel

Elisa01
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afscheiding perceel

#1 , 04 nov 2018 12:17

Hallo, wij wonen bijna 10 jaar in een rijwoning. Deze had aan de ene kant een afscheiding (haag). Voorste deel staat net op perceel buren en achterste deel op ons perceel. Deze haag is al meer dan 30 jaar oud. Nu hebben we alle jaren de kosten van het scheren van de hagen verdeeld met de buren. Hadden een hele goeie verstandhouding met elkaar. Nu woont er sinds een maand nieuwe buren. Zij hebben nu het eerste deel van de haag zonder bespreken weggedaan. Nu is dat een open stuk. Ik weet dat het net op hun perceel staat. Maar toch vroeg ik me af of dit zomaar kan. Nu hebben we geen privacy, en als alternatief hebben ze paar stokken in de grond geklopt met wat draad aan. (Uitzicht van mooie tuin ook compleet weg) ook ben ik een beetje pro groen en natuur en vind ik het zonde van die haag weg te doen. Toen ik ging polsen wat er gebeurt was (want ik kwam thuis en de haag was weg). Werd ik een beetje mijn neus afgebeten dat ze doen wat ze willen ermee. En dat ze achteraf wel eens gingen bespreken met ons om kosten te delen voor nieuwe omheining, wat wij niet echt zien zitten om in te betalen. Ik vind het niet helemaal netjes en gemanierd om zo te werk te gaan. Kunnen ze dit zomaar? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8841

#2 , 04 nov 2018 13:44

Tja, wat op hun perceel kunnen de buren verwijderen. Het staat op hun eigendom. Dat ze zo zonder eerst te bespreken met u de haag verwijderen is niet (buur)vriendelijk. Ik zou als ik u was zelf een nieuwe omheining zetten op uw perceel. Desnoods enkel draad waar u groen/struiken/klimop tegenaan plant. Kunnen ze niets tegen in brengen. Dan staat het op uw perceel, mogen ze er absoluut niet aankomen en beslist u er steeds zelfstandig en op elk moment zelf ver wat u er mee doet.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 nov 2018 16:20

Maar dan heeft de buur gratis een nieuwe groenafsluiting, weliswaar niet op de scheiding en waar hij niets mag aan bevestigen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”