Wijziging (verfraaiing)gemene delen

Cornelusken
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wijziging (verfraaiing)gemene delen

#1 , 26 okt 2018 17:39

Wij zijn mede-eigenaar in een klein appartemenstgebouw (twee verdiepingen) en wonen op de eerste verdieping.
De mede-eigenaar van het tweede verdiep zou graag langs de voorgeven voorzet rolluiken plaatsen omdat zij vinden dat er tocht binnenkomt langs de ramen.
Onze mening is dat er dan geen eenvormigheid meer zal zijn van de voorgevel van het gebouw. Voorzet rolluiken hebben immers langs de buitenkant een uitsteeksel waar de rolluiken in komen en dat ontsiert. Wij vinden dat er andere oplossingen zijn tegen eventuele tocht. Wij hebben daar geen last van omdat we overgordijnen hebben die de warmte binnen houden.
Graag jullie mening a.u.b.
Mijn dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 okt 2018 18:27

Plaats ook rolluiken.
Dan is er uniformiteit.
De meerderheid beslist alleszins.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 okt 2018 19:57

Is er een basisakte voor het gebouw? Is daar een verbod op aanpassingen aan en/of op de voorgevel? Indien niet, kan je niets doen, en mag uw buur zijn rolluiken plaatsen, mooi of niet.

Reclame

Cornelusken
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2018 10:52

Mijn dank voor de reacties. Uiteraard is er een basisakte voor het gebouw.
Daarin staat dat de stijl en de eenvormigheid van het gebouw moet behouden blijven en dat de mede-eigenaars bij een wijziging het 'voorwerp' van model moet zijn dat de meerderheid beslist.
Dus dat zal de algemene vergadering moeten beslissen.
Mijn dank.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”