Splitsen KI met mede eigenaar

fraguil
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Splitsen KI met mede eigenaar

#1 , 23 okt 2018 08:57

Wij hebben volgend probleem,

Heb een grote woning waarvan mijn dochter mede eigenaar is. Het gebouw is opgesplitst in twee woningen, elk met een aparte ingang, gescheiden water- en elektriciteit met afzonderlijke tellers. Binnenin het gebouw is er geen verbinding tussen de wooneenheden, men kan dus niet onmiddelijk spreken van een kangoeroewoning. Er zijn wel twee huisnummers.
Er is echter maar één KI.
Bestaat er een mogelijkheid dit gebouw op te splitsen zodat elke woningeenheid een eigen KI en aparte eigenaar heeft?
Hoe zou dit moeten gebeuren met een minimum aan kosten?
De informatie die ik van een notaris kreeg was ook niet zo duidelijk.
Dient er een basisakte opgesteld te worden of niet, moeten er twee nieuwe notariele aktes op gemaakt worden of niet?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2018 15:43

tiens, meergezinswoningen (appartementen) hebben normaal wel elk een eigen KI. Ik zou denken dat dat dan voor jullie situatie ook moet kunnen.

maar dan moet het kadaster natuurlijk wel weten dat jullie gesplitst zijn (bijvoorbeeld door dat je een bouwvergunning aanvroeg en netjes het begin en einde van de werken gemeld hebt)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”