Overlast door werkzaamheden

Krikri8400
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Overlast door werkzaamheden

#1 , 21 okt 2018 17:25

Beste, ik ben huurder van een appartement. In het appartement boven ons zijn er renovatiewerken die overlast, het meeste is geluidsoverlast, veroorzaken. Mag ik vragen wat de regels zijn over geluidsoverlast door werkzaamheden in een appartementsgebouw? Graag ook of er een verschil is tussen weekdagen en weekend en welke de uren zijn waarin er mag worden gewerkt. Vriendelijk bedankt! Kristof.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 okt 2018 19:50

Tussen 07.00 uur in de morgen en 22.00 uur in de avond mag er gewerkt worden, en dus lawaai gemaakt worden, en dit 6 van de 7 weekdagen. Hoe wil je dat dan regelen bij een renovatie? Daarbij is altijd lawaai aanwezig. Men kan geen omelet maken zonder een ei te breken. Zou jij het leuk vinden als je wenst te renoveren en al uw buren zitten op uw kap ?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 21 okt 2018 20:41

Maar elke vorm van overlast kan strafbaar zijn.
Best met bovenburen afspraken maken .. overdag al of niet thuis - baby - kleine kinderen.enz zijn allemaal elementen die kunnen helpen.

Reclame

Krikri8400
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 okt 2018 10:22

Mava, zit ik op kap van de buren? Mag ik mij niet informeren? Jawadde, beetje aangevallen voelen? Reageer dan niet é als dat het enige is wat je te vertellen hebt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”