Afsluiting op scheidingslijn

carassius
Topic Starter
Berichten: 6

Afsluiting op scheidingslijn

#1 , 13 okt 2018 09:08

Beste,
Ik wens een afsluiting van 2m hoog te plaatsen op de scheidingslijn.
Op de scheidingslijn staan een betonnen plaat omdat de grond van mijn buurman +/- 40 cm lager ligt. Welk grondniveau moet ik respecteren. Als ik mijn grondniveau gebruik is de omheining bij mijn buur 2.4m hoog, Als ik het grondniveau van mijn buurman gebruik is de hoogte bij mij slechts 1.6m.
Graag hierover duidelijkheid.
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2018 11:13

Als je de afsluiting op de scheidingslijn zet, zal uw buurman sowieso akkoord moeten gaan. Is dit zo (Lost van de hoogte)? Als die bijvoorbeeld al niet akkoord is dat je deze op 2m zet op uw grondniveau, zal je al een probleem hebben, zelfs als het zou mogen volgens de bouwvoorschriften.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

carassius
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 16 okt 2018 10:37

Dank voor het antwoord.
Op de perceelgrens zitten betonnen platen om het niveauverschil op te vangen. Wat als ik die omheining naast de perceelgrens plaats? Dan staat ze voor 100% op mijn eigendom. Kan dat?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2018 11:19

Dat kan, en dan heb je het akkoord van uw buurman niet nodig. Maar ik weet niet zeker of je dan effectief moet beginnen rekenen vanaf de hoogte van uw perceel.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”