herstelling muur

preda
Topic Starter
Berichten: 70
Juridisch actief: Nee

Re: herstelling muur

#16 , 27 sep 2018 14:44

Beste mava105, bedankt voor je reactie, alhoewel niet echt een constructief gesprek is. Mijn ogen zijn niet van een expert, daarom stel mij de vraag hoe je zoiets vaststelt. Inderdaad wat de syndicus zegt is niet de wet, juist daarom stel ik deze vraag in deze chat, om mij te informeren wie wat beslist op welke basis en wat de rechten en plichten zijn van een mede-eigenaar in deze situatie. Niet meer en ook niet minder. Op de volgende AV zal hij waarschijnlijk zonder rapport ons de vraag stellen wanneer de werken aan zullen vatten. Ik kan zoiets niet direct beslissen, ik heb geen rapport gezien, en ook geen offerte. Als er dan toch een rapport zal komen, kan ik niet binnen 10 min een beslissing nemen. Ik zou graag deze beslissing nemen als ik alle nodige info op voorhand heb en tijden AV een stand punt verdedigen. Maar als ik deze zaken niet heb... wil ik mij op voorhand dus informeren.
Moest je een goed idee hebben en een antwoord op mijn vragen graag antwoord. Anders gelieve je van je 'raar' commentaar te onthouden. Het helpt mij niet. Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 27 sep 2018 15:57

Het is een werk aan een gemeenschappelijk deel van het gebouw. Syndicus moet bestekken vragen en deze aan de AV voorleggen, na ze eerst op de agenda van deze AV te hebben gezet. De vergadering beslist of de werken al of niet worden uitgevoerd, en aan welke prijs. Als je daar niet mee akkoord bet, zal je naar de vrederechter moeten stappen. Je lijkt het systeem van mede-eigendommen niet te snappen. Zoek eens even wat op Google naar de rechten en plichten van een mede-eigenaar.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”