Perceel 650m² vol met klinkers?

Gebruiker47
Topic Starter
Berichten: 92

Perceel 650m² vol met klinkers?

#1 , 01 apr 2008 15:41

Een perceel bouwgrond van 650 m² werd bebouwd met een koppelwoning 120m² en achteraan grote garage (3 stuks, totaal 80m²).
Op het goedgekeurd plan garage stonden vooraan enkel 3 deuren en achteraan 3 garagepoorten voor uitweg langs achter. Nadien bij het metselen en zonder goedkeuring echter werd vooraan ook een garagepoort gestoken bij het optrekken van deze garages.
1. Mag dit?
2. De rest van het perceel werd volgelegd met klinkers (dus zonder enige groenzone) Een totaal dus van 330m² klinkers, woning 120m², garages 80m² en achteraan nog oprit te voorzien dus ook in klinkers.
Van de 330m² klinkers kan een gedeelte aanzien worden als oprit doch op het plan is geen garagepoort voorzien vooraan. Rest klinkers geldt dan toch als terras, dus ongeveer 200m² terwijl 50m² wettelijk toegestaan is als terras.
Mooi als je buitenkijkt daarop : niets, niets van groen. Betreft oudere, zeer welgestelde mensen die geen onderhoud meer willen.

Iemand raad of commentaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah
Berichten: 114

#2 , 01 apr 2008 15:56

Een koppelwoning werd in onze tijd
twee halfopenen genoemd..
dit terzijde.

Als deze klinkers niet op jouw perceel liggen
en er gelegenheid is om jouw perceel af te sluiten,
ik bedoel een afsluiting tussen,
kan je op jouw deel (als jij al de medebuur bent tenminste)
groen planten zoveel je wil en kan.
Natuurlijk is het niet mooi en niet gezellig,
maar het is ook van dat ouder echtpaar en niet van mij, of van jou maar van hen veronderstel ik.
Je kan hen volgens mij altijd verklikken :shock:
en ze inspectie sturen,
maar heb jij er last van of baat bij om zoiets te doen???

cru ?
mijn mening op hetgeen ik hierboven las.
Sorry

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”