Medekosten

AnoMe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Medekosten

#1 , 19 sep 2018 18:15

Hallo, ik ben eigenaar van een appartement te Brussel. Mijn appartement is gelegen op het gelijkvloers met mijn inkomdeur TUSSEN de voordeur en de sasdeur. En deze sasdeur, daar draaid mijn vraag rond. Men wil deze nl gaan vernieuwen in een redelijke kostelijke deur, een deur waar ik als eigenaar/verhuurder niets aan heb kwestie veiligheid en comfort want mijn inkomdeur is gelegen voor deze sasdeur. Op vraag om deze deur te verplaatsen naar voor, wat volgens mij perfect mogelijk is, zodat ik mee geniet kwestie veiligheid, kreeg ik een negatief antwoord van de syndicus. Nu mijn vraag, ben ik dan verplicht om mee bij te dragen in de kosten van deze deur?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 19 sep 2018 19:57

Kijk in uw akte en basisakte. Zeer waarschijnlijk maakt dit deel uit van van de 'gemene delen' waarvan u ook mede eigenaar bent. En als mede eigenaar deelt u ook in de kosten. Ook al gebruikt u dat sas minder dan andere bewoners.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 19 sep 2018 20:06

Gaat u via dat sas soms naar een gemeenschappelijke en/of private kelder of garage?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

AnoMe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2018 20:54

Nee, wij maken helemaal geen gebruik van deze sasdeur

AnoMe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2018 20:55

Nee, wij maken helemaal geen gebruik van deze deur.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 sep 2018 08:56

Uw woont waarschijnlijk in de vroegere woning van de conciërge. Mijn zoon woonde destijds in Schaarbeek in een gebouw (5de verd) waar de conciërge woonde in een appartement toegankelijk via het inkomsas. Er was zelfs een raampje dat kon gebruikt worden als een soort . Waarschijnlijk moest je vroeger (voor 1940) altijd aanbellen bij conciërge, die dan via dat guichet kon zien we er aanbelde en die dan de toegangsdeur pas opende.
Volgens mij moet je niet betalen voor een nieuwe sasdeur, maar als dat niet uitdrukkelijk in de basisakte vermeld staat, zal je waarschijnlijk naar de rechter moeten stappen om de basisakte te laten aanpassen.

adsummam
Berichten: 581

#7 , 21 sep 2018 11:56

”…….om deze deur te verplaatsen naar voor, wat volgens mij perfect mogelijk is, ….”
Aansluitend op 6 #, waarschijnlijk bevinden zich tussen beide deuren brievenbussen, parlofoons, videofoons, toegang meterkasten, etc.

Is de 24/24 u. toegang (parlofoons indien noodgeval ! ) ertoe verzekerd mocht de eerste deur de hoofdtoegangsdeur worden ?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”