Nachtlawaai

Jolien76
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nachtlawaai

#1 , 11 sep 2018 10:54

Sinds enkele weken hebben wij s'nachts geen rust meer.In de buurt zitten 4 grote honden s'nachts buiten, met een heel zware blaf.
De straat kan niet meer doorslapen. Wijkagent zegt "leer er mee leven", 101 er op af sturen is veel geluk hebben dat ze net zitten blaffen bij aankomst.
Wij hebben geen leven meer, ik ontwikkel migraine en ben oververmoeid en prikkelbaar. Wat kan ik doen? Vredegerecht?Ja, maar geeft me dit zekerheid dat dit opgelost wordt? Wat kost dit? Ik ben een dierenvriend maar momenteel zou ik de honden willen afknallen :( Ook overdag blaffen ze vaak, maar daar kan ik me zeker in vinden, het zijn honden...maar s'nachts moeten we kunnen slapen en op den duur zit ik als een zombie op mijn werk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2018 11:32

Ik vrees voor u het ergste bij de vrede rechter !

Er zijn uitspraken die langs elke kant gaan, dus succes niet noodzakelijk verzekerd.

Voor de eigenaar blaf bandje kopen voor zijn honden en enkel s'nachts aan doen, dan geen ze geen twee nachten meer blaffen, maar dat weigeren ook veel dieren eigenaars, want hun hondjes hebben er pijn van al ze blaffen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 11 sep 2018 15:04

u mag altijd opnames maken van het geblaf en deze aan de politie bezorgen

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 11 sep 2018 16:17

Is het huis wel geschikt voor 4 grote honden? Eens bij Veeweyde aankloppen.

jureca
Berichten: 77
Juridisch actief: Ja

#5 , 08 okt 2018 16:47

Een duidelijk overzicht van jouw mogelijke opties en de verschillende stappen die je kan nemen vind je hier terecht! https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... dsoverlast

Alvorens gerechtelijke stappen te ondernemen is het wel mogelijk om jouw buren bij wijze van 'laatste aanmaning' een aangetekend schrijven te bezorgen waarbij jullie stellen genoodzaakt te zijn om naar een rechtbank te stappen indien er geen oplossing wordt gevonden. Dit is relatief gemakkelijk op de volgende manier: https://www.jureca.be/juridische-produc ... tion=nwpk6

tira00
Berichten: 929

#6 , 08 okt 2018 19:55

Ik vrees voor u het ergste bij de vrede rechter !

Er zijn uitspraken die langs elke kant gaan, dus succes niet noodzakelijk verzekerd.

Voor de eigenaar blaf bandje kopen voor zijn honden en enkel s'nachts aan doen, dan geen ze geen twee nachten meer blaffen, maar dat weigeren ook veel dieren eigenaars, want hun hondjes hebben er pijn van al ze blaffen.
Waarom dadelijk folter dingen voor honden aanbrengen?
Schandalig.
Je kan ook gewoon de honden binnen laten slapen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”