GDPR en RME

silke2
Topic Starter
Berichten: 60

GDPR en RME

#1 , 04 sep 2018 07:40

Kan in het kader van de GDPR de syndicus weigeren om de emailadressen van de eigenaars te geven aan de Raad van Mede-eigendom?
De RME vraagt die adressen aan de syndicus omdat ze die nodig heeft om in direkte lijn te kunnen communiceren met de eigenaars betreffende de werking van de syndicus, bevoorbeeld opsturen halfjaarlijks verslag, en om andere informatie door te spelen aan deze eigenaars.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2018 10:03

Hangt er van af onder welke voorwaarden de eigenaars hun mail-adres aan de syndicus bezorgd hebben. Als dit met de expliciete toestemming was dat dit e-mail adres ook aan de RME mocht bezorgd worden, dan moet de Syndicus die e-mail adressen vrijgeven. Als deze expliciete toestemming er niet was, denk ik dat de Syndicus mag zeggen dat hij die lijst niet zomaar aan de RME mag bezorgen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”