paadje

flyerke136
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

paadje

#1 , 22 aug 2018 08:29

Beste,

Ik heb naast mijn huis een paadje lopen. Dit is 120cm breed. Volgens het bouwplan zou dit maar 100cm breed mogen zijn dus mijn buur overweegt een deel van het paadje en de draad inclusief af te breken en daar beginnen te bouwen. Dit is waarschijnlijk zijn recht omdat die 20cm op zijn grondgebied staat. Hij heeft mijn paadje later nodig om op te bouwen, voor een stelling te plaatsen ed. Mag ik hem de toegang tot mijn paadje weigeren als teken van protest omdat hij moeilijk doet voor die 20cm? Voor ons is dit een groot verschil want wij gebruiken dat paadje om tot achteraan ons huis te komen met onze fiets en mijn motorfiets.

mvg
WS

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 22 aug 2018 09:23

Vooreerst: Het bouwplan van de buren is niet de initiële bron die u moet raadplegen. Dat is hun inschatting.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 aug 2018 09:42

Staat er een erfdienstbaarheid (servitude) in uw notariële akte? Heeft een landmeter dat al juist afgemeten en op plan gezet?
Hij mag er een tijdelijke stelling zetten. Staat gelijk met het ladderrecht.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 aug 2018 10:14

Laat een landmeter een officieel meetplan opmaken, dan weet u waar u staat. Als die 20 cm niet van u is, dan is ze niet van u hé, hoe onhandig ook. Omgekeerd, als ze wel van u is dan moeten de buren daar in ieder geval niet op bouwen.

Ladderrecht blijft wel van toepassing.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”