Tuinhuisje 1976

Yvessto
Topic Starter
Berichten: 12
Locatie: West-Vlaanderen

Tuinhuisje 1976

#1 , 20 aug 2018 00:19

Mijn ouders wonen in een huis met tuin sinds 1974. Er staat nog een tuinhuis geplaatst 1976. Het huisje staat zo'n 1 meter van de scheidingslijn. In de tijd goedgekeurd door de buren (met handtekening). Er zijn jonge buren die niets te maken hebben met dit tuinhuisje. Die dreigen dat het huis te dicht bij de scheidingslijn staat en dat ze kunnen bekomen dit huisje verplicht weg te laten doen. Die buren hebben dus geen zaken met dit huisje want hun scheidingslijn grenst niet aan de kant van het huisje.

Wat zegt de wet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 20 aug 2018 00:20

Bij mijn weten dat u toelating moet hebben van de buren en die hebt u.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 20 aug 2018 00:24

Waarom moet het tuinhuisje weg als het huis te dicht staat?
Wat gaan die jonge buren doen aan een situatie die al meer dan 50 jaar bestaat en waar ze geen hinder van hebben....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Yvessto
Topic Starter
Berichten: 12
Locatie: West-Vlaanderen

#4 , 20 aug 2018 13:59

Die jonge buren willen langs een andere scheidingslijn van m'n ouders huis, een tuinberging plaatsen van (4x6m, 2,7m hoog) op een afstand van 1 meter van de scheidingslijn. Alhoewel ze van stedenbouw de toelating krijgen voor 2 meter van de scheidingslijn. Mits ze toelating zouden krijgen voor 1 meter van de buren. Ze dreigen indien m'n ouders niet zouden tekenen, dat ze zullen zien om hun tuinhuisje te moeten weghalen vanwege die 1 meter (1976).

Rica
Berichten: 303

#5 , 20 aug 2018 21:35

Dus ze zijn even aan 't 'chanteren'?? Ik meen te weten dat een gebouw, geplaatst tot 1960 (?) zonder bouwvergunning automatisch toch vergund zijn. Geen idee hoe de situatie is voor gebouw dd. 1976. Maar indien zij geen hinder hebben, wat hier het geval is, vraag ik mij toch af of zij een klacht kunnen indienen tegen die tuinberging en laten afbreken? Ik zou me proberen te informeren bij de gemeente/stedebouw over wat de regelgeving hieromtrent is en wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn en mij zeker niet laten chanteren en nu dus zéker niet ingaan op hun vraag, want die goodwill van de kant van uw ouders hebben ze m.i. nu wel verspeeld. (De vraag misschien 'in t algemeen' voorleggen zodat gemeente niet weet over welke eigendom het concreet gaat... kwestie van geen slapende honden wakker te maken?).

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”