Getuigenissen interferentie

dabeast
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Getuigenissen interferentie

#1 , 13 aug 2018 15:41

Goeiemiddag,

Ik heb sinds 2 jaar een geschil lopen met mijn buurman (die verhuurd) over een servitude waarin hij aanhaalt dat de servitude al 30 jaar in onbruik is (wat uiteraard niet zo is). Dus via getuigen had ik een schriftelijke getuigennis laten opmaken. De tegenpartij is toen bij 3 van mijn beste getuigen langsgeweest (ze hebben de servitude zelf gebruikt en dichtgemaakt), en die hadden afgehaakt. Ondertussen had de tegenpartij getuigenissen die "zouden" aantonen dat de servitude in onbruik ligt.

De vrederechter had beslist, omwille van de tegensprekende getuigenissen dat de getuigen opgeroepen werden voor een verhoor op het vredegerecht.

Ik had door de uitval van de 3 getuigen, een aantal (minder sterke) nieuwe getuigen kunnen vinden.

Echter was de tegenpartij hier weeral bij langsgeweest, en opnieuw haken 2 getuigen af.

Kan ik hier iets tegen doen? Het kan toch niet zijn dat, elke keer wanneer ik getuigen heb de tegenpartij gaat interfereren met het verhoor?

Mvg,
Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 13 aug 2018 19:38

Zolang er geen ongeoorloofde dwang aan te pas komt is dat niet verboden.
In feite hebt u hetzelfde gedaan door ze eerst aan te spreken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 13 aug 2018 19:40

Hebt u die getuigenissen op schrift en ondertekend?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2018 20:02

Getuigen kunnen niet 'afhaken'. Zij zijn verplicht om te komen getuigen.

dabeast
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 aug 2018 22:15

@Franciscus

Klopt, eerst een schriftelijke, geldige getuigenis (met datum, alle info, kopie van de identiteitskaart, vermelding dat we niet bloedverwanten zijn etc.), maar nu zouden de getuigen dus onder eed op het vredegerecht de getuigenis moeten afleggen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”