renovatie garages

Koen VR
Topic Starter
Berichten: 30

renovatie garages

#1 , 24 mar 2008 15:10

Ik ben in het bezit van een terrein met bebouwing waarop zich ook 2 garages bevinden. Deze 2 garages behoren niet tot mijn eigendom.
In de basisiakte staat enkel beschreven dat ik de eigenaar van de garageboxen een erfdienstbaarheid moet verlenen, namelijk doorgang van de straatkant naar de 2 garages met een wagen.

De eigenaar van de beide garages wil nu beide garages renoveren en er 3 kleinere garages van maken.
Kan hij dit zomaar doen zonder mijn toestemming?
tweede punt: Ik zou aan de straatkant de bestaande doorgang die nu 9m is willen versmallen. Daardoor zou er enkel doorgang mogelijk zijn voor auto's. De eigenaar van de garages zegt dat dit niet mag aangezien hij dan niet meer door kan met een vrachtwagen / camionette
Moet ik hem doorgang verlenen met een vrachtwagen?

In de basisakte staat ook beschreven dat er geen syndicus hoefde aangesteld te worden gezien de eenvoud van de eigendom en de beperkte eigenaars.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Efjoma
Berichten: 232

#2 , 25 mar 2008 09:00

De eigenaar van de garages kan de erfdienstbaarheid zo maar niet verzwaren. Indien de basisakte spreekt over een "wagen" en de garages zijn momenteel groot genoeg voor een vrachtwagen zou je wel met een probleem kunnen zitten. Je notaris weet hier wel raad mee.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”