Balkon gebruik

CLEMENS
Topic Starter
Berichten: 19

Balkon gebruik

#1 , 20 jul 2018 14:14

Op de algemene vergadering werd er geopperd geen droogrekken te plaatsen op de balkons. Enkelen geven daar geen gevolg aan. Wat kunnen de gevolgen/consequenties zijn voor die medeeigenaars?
Innde basis akte is daarvan geen sprake.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2018 14:39

"Geopperd" is niet hetzelfde als "beslist". Werd er formeel beslist dat er geen droogrekken mochten staan (en werd dit zo genoteerd), of is het enkel besproken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

CLEMENS
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 21 jul 2018 08:42

Zou genoteerd zijn in het verslag van de vergadering van medeeigenaars.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 jul 2018 09:21

Dan is dat geldig.
Dergelijke zaken worden niet vermeld in de basisakte maar moeten wel staan in het reglement van interne orde, dat verplicht ergens dient uit te hangen.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jul 2018 14:05

Het probleem is dat zo'n beslissing moeilijk af te dwingen valt.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 22 jul 2018 13:34

Als de balkons doorlopend zijn en met tussenschotten die toegang geven tot brandtrap mag er inderdaad volgens de veiligheidsvoorschriften BW niets geplaatst worden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”