betalingen syndicus

Medeeigenaar85
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

betalingen syndicus

#1 , 18 jul 2018 17:27

Beste
Ik heb als nieuwe syndicus (en mede-eigenaar) volmacht op de rekeningen van de VME.
Uit de voorgaande rekeninguitreksels blijkt dat onze vorige syndicus een heleboel gelden van de VME overgeschreven heeft naar eigen rekeningen (soms met een andere begunstigde naast). Veel meer dan wat zijn eigen 'loon' is. Nu beweert deze dat deze gelden toch gebruikt zijn om onze facturen te betalen.
Ik geloof hier uiteraard niets van, maar is dit uberhaupt wel wettelijk? Ik bedoel heeft hij een een poot om op te staan als hier een rechtzaak van komt?
bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 22 jul 2018 21:40

En zijn door de rekeningcommissaris en de AV deze afrekeningen steeds goedgekeurd ?

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 22 jul 2018 21:46

Zijn er kwitanties van die betaalde facturen?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Medeeigenaar85
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2018 11:15

De bedragen die zijn overgeschreven komen met geen enkel bedrag overeen op de afrekeningen.Er werden ook valse facturen gevonden in de boekhouding.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 23 jul 2018 13:01

Heeft de Rekeningcommissaris daar geen opmerkingen over gemaakt?
Heeft de AV kwijting verleend voor die jaren?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Medeeigenaar85
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jul 2018 17:47

Er was spijtig genoeg geen rekeningcommissaris. Maar ik vraag me af of een rekeningcommissaris wel zijn werk behoorlijk kan doen als én facturen én rekeninguittreksels vervalst worden.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 23 jul 2018 19:09

Dan moet hij dat vaststellen en rapporteren zodat de AV over een passend gevolg kan beslissen. Dit is wel een heel straf verhaal.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”