Regularisatie appartementsblok

Kastar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Regularisatie appartementsblok

#1 , 17 jul 2018 13:18

Allen,

Ik heb zelf enkele jaren geleden een appartement gekocht in een blok, er is me toen gemeld dat er onregelmatigheden waren en dat dit best geregulariseerd diende te worden. Nu willen we dit appartement terug verkopen om een huis aan te kopen dus wouden we het appartement laten regulariseren maar melde het diensthoofd van de dienst handhaving van de stad Hasselt me dat de blok in het geheel moet geregulariseerd worden en dat het appartement niet meer apart kan worden geregulariseerd. Er zijn in totaal 3 eigenaars, ik heb hun dan ook gecontacteerd maar 1 van de eigenaars zegt dat dit voor hem helemaal niet "moet" gebeuren dus dat hij niet mee gaat betalen. (totaal factuur €4300) Op het stad zeggen ze me dat ik hem niet kan verplichten hiertoe maar het stad verplicht me wel de hele blok te regulariseren als ik mijn appartement wil verkopen dus het komt erop neer dat ik ofwel het totaal bedrag door 2 deel met de andere eigenaar en wij eigenlijk de rekening van de andere eigenaar betalen zodat ik mn appartement kan verkopen ofwel kan ik gewoon niet verkopen... Nu is mijn vraag of ik op enige juridisch weg de 3e eigenaar kan verplichten om mee te betalen? De architect is al de opmeting komen doen (ook de 3e eigenaar zijn winkel) en het dossier is al ingediend sinds we onze droomwoning hebben gevonden en hebben gekocht.

mvg
Karsten

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding