Bouwovertreding

IngeDG
Topic Starter
Berichten: 12

Bouwovertreding

#1 , 16 jul 2018 09:07

Mijn buren gaan een nieuwbouw plaatsen tussen onze beide huizen. Ik heb meegetekend op de plannen om twee redenen: wachtmuur ging niet overgenomen worden en waterinfiltratieput en watertank werden verplaatst weg van mijn gevel. De bouwwerken zijn nog niet gestart maar ze zijn al gestart met de tuinafwerking en de waterinfiltratieput wordt toch aan mijn kant nabij de tuinafsluiting geplaatst. Dit is niet volgens het plan dat ik tekende en dat vergund werd. De gemeente trekt het zich niet aan. Wat kan ik doen? Politie bellen om pv op te maken of advocaat inschakkelen? Alvast bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 jul 2018 09:42

Politie komt in deze zaken niet tussen. Als jij op het plan getekend hebt betekend dit dat je ermee akkoord bent. Spreek er gewoon uw buurman op aan (indien die zaken wel getekend zijn op de plaats waar jij ze wil hebben.) Anders heb je uw akkoord gegeven.
Wat is er mis met een infiltratieput en watertank die te dicht bij uw eigendom ligt?

IngeDG
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 31 jul 2018 23:10

Het plan dat ik getekend heb, daar was ik mee akkoord. Probleem is dat ze het plan niet volgen. De gemeente trekt het zich niet aan, waaruit ik concludeer dat iedereen die een bouwvergunning krijgt, gewoon zijn zin mag doen nadien (opvolging is er toch niet).

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 01 aug 2018 09:04

Het plan dat ik getekend heb, daar was ik mee akkoord. Probleem is dat ze het plan niet volgen. De gemeente trekt het zich niet aan, waaruit ik concludeer dat iedereen die een bouwvergunning krijgt, gewoon zijn zin mag doen nadien (opvolging is er toch niet).
Wat bedoeld u met "de gemeente trekt het zich niet aan"?
De gemeente zal besloten hebben dat het voor hun geen probleem vormt en zal dan inderdaad geen stappen ondernemen.

Voor u vormt dit echter blijkbaar wel een probleem. Dit staat los van de verantwoordelijkheid van de gemeente.
Dit is een burgerlijk geschil, u dient de gerechtelijke stappen te ondernemen.
Stuur hen een aangetekende ingebrekestelling waarin u kordaat maar vriendelijk de situatie en uw probleem beschrijft. Indien jullie niet tot een oplossing komen zal u naar het vredegerecht moeten stappen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 01 aug 2018 11:23

Welke problemen denk je te hebben met die infiltratieput die te dicht bij uw afsluiting zou liggen?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”