Verluchting: Technische vraag

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Verluchting: Technische vraag

#1 , 10 jul 2018 18:54

Ik ben eigenaar van een appartement op de eerste verdieping.
Ik heb aan de achterkant een mini-terras, dat uitkijkt op een dakje, omdat de koer van het gelijkvloers appartement indertijd overdekt en tot slaapkamer gemaakt werd.
Het dak van deze slaapkamer is voorzien van een koepel die kan opengezet worden.
Telkens deze koepel openstaat, moet ik mijn ramen aan de achterkant dichtdoen omwille van de onaangename geuren die in mijn appartement binnendringen.
Niet moeilijk, want die koepel is de enige verluchting van die slaapkamer plus dat het vroeger een koer was.
Bovendien is de totale oppervlakte van onze appartementen slechts 50 m2, dus ondanks de aanwezigheid van een dampkap krijg ik ook nog eens etensgeuren binnen.
Ik zou het tof vinden mocht iemand mij een oplossing voor mijn probleem kunnen aanreiken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 jul 2018 19:54

Een slaapkamer zonder raam, en enkel maar een koepel als verluchting, mag wettelijk niet, en levert heel wat strafpunten op.
Ga eens informeren bij de gemeente. Meer dan waarschijnlijk gedaan zonder bouwtoelating.

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#3 , 12 jul 2018 09:31

Bedankt voor jouw reactie.
Ik zal eens informeren bij de gemeente.
Het dakje ligt er ook vuil en vies bij: allerlei afval accumuleert zich erop en de staat van de koepel is ook niet om aan te zien.
De eigenaar van het gelijkvloers verbiedt ons erop te komen, maar zelf doet hij geen onderhoud.
In ieder geval geen fraai zicht.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”