airco tegen gevel

dezmonie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

airco tegen gevel

#1 , 08 jul 2018 13:39

Ik woon in een appartement met 3 verdiepingen , 3 eigenaars elke zijn verdiep.
Mijn bovenbuur heeft, zonder enig overleg, een buiten-airco geplaatst dat nu 1m boven mijn venster hangt. Ik spreek dan niet enkel over de lelijkheid van het apparaat, maar ook over het geluidsoverlast dat dat bij mij brengt. Venster open of dicht bij mij, ik hoor het.
Ik ben van plan om hem hierover aan te spreken, maar zou eerst willen weten wat de wetgeving hieromtrent zegt.
Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2018 15:18

In een mede-eigendom zijn de buitenmuren gemeenschappelijk.
Zonder toestemming van de mede-eigenaars mag hij daarop geen constructie bevestigen ...

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 08 jul 2018 22:00

Is zo wie zo overlast ..zeker als u ook met raam dicht geluidsoverlast hebt.
Politie is bevoegd (KB geluidsoverlast) dit vast te stellen.

Reclame

werner1
Berichten: 110

#4 , 09 jul 2018 08:14

Beste,
Indien het gebouw over een syndicus beschikt is deze het best geplaatst om u de nodige info te verschaffen en om samen met hem de nodige stappen te ondernemen. Raadpleeg alvast de basisakte en het reglement van inwendige orde, dit inzake privatief of gemeenschappelijk, het plaatsen van toestellen op terras, het uniform uitzicht.... .

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”