Toelating door VME nieuwe constructie; geldigheid ervan na verkoop.

ChristophePaus
Topic Starter
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

Toelating door VME nieuwe constructie; geldigheid ervan na verkoop.

#1 , 01 jul 2018 22:24

Bij de voorlaatste A.V. kreeg ik groen licht van de VME om een veranda aan te bouwen aan mijn gelijkvloers appartement. Tevens kreeg ik hiervoor een vergunning van het gemeentebestuur. Deze constructie werd tot op heden niet gerealiseerd.
Nu overweeg ik om dit appartement te verkopen.
Geldt deze "bouwvergunning" nu ook onverkort voor de nieuwe eigenaar of is er een nieuwe beslissing vereist door de VME en een nieuwe vergunning door de gemeente?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adsummam
Berichten: 581

#2 , 02 jul 2018 08:43

Herlees de notulen.

Gaf de AV toelating tot het plaatsen van een veranda volgens het voorgelegde plan of gaf zij de toelating zonder verdere specificatie ? In het laatste geval is er uiteraard geen probleem.

Voor de gemeente liggen de zaken waarschijnlijk anders.

De kans dat de nieuwe eigenaar uw plan zonder meer overneemt is gering zodat er toch met de gemeente contact zal moeten opgenomen worden.

ChristophePaus
Topic Starter
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2018 22:15

Het "plan" dat werd goedgekeurd op de AV was slechts een schets van de plattegrond.
Als enige voorwaarde werd gesteld dat voor de profielen dezelfde ral-kleur als de ramen van het hoofdgebouw moet gebruikt worden. Bovendien dienen andere mede-eigenaars mijn definitieve versie te volgen.
Mijn vraag blijft; indien de nieuwe eigenaar de door de gemeente goedgekeurde versie volgt, moet hij dan een nieuwe aanvraag doen?

Reclame

adsummam
Berichten: 581

#4 , 02 jul 2018 23:16

Zoals u het nu aangeeft is het agendapunt veranda, na stemming en opname in de notulen ”in gewijsde” dus voor de VME………

Wat de gemeente betreft doet u best navraag welke geldigheidsduur (in uw gemeente) een dergelijke toelating heeft.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”