Verbouwing buren sleept al 2,5 jaar aan

Tompoes
Topic Starter

Verbouwing buren sleept al 2,5 jaar aan

#1 , 21 nov 2005 12:10

Hallo,

Kan iemand mij aub verder helpen met volgend prangend probleem:

Mijn buurman is al 2,5 jaar bezig eigenhandig zijn huis te verbouwen, wat zich vertaalt in een onophoudelijk geklop (blijkbaar is een hamer zijn enige gereedschap) op alle dagen van de week en in het bijzonder op alle vrije dagen, zoals zater-, zon- en feestdagen.

Hij begint evenwel nooit voor 10h00 en stopt steeds om 18h00.
Kan ik hier iets tegen ondernemen? Ik heb begrepen dat je in je iegne huis altijd mag werken, maar is er geen maximale termijn of zo. Zoals het er naar uit ziet is hij nog jaren bezig.

Ik werk sinds kort thuis en kan mijn job niet meer naar behoren uitoefenen.

Alvast bedankt voor enig advies.

Tom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 21 nov 2005 18:22

Art.544. Eigendom is het recht om op de meest volstrekte wijze van een zaak het genot te hebben...",B.W.(=Burgerlijk Wetboek)

Geeft slechts recht op compensatie door de nabuur indien,zelfs zonder onrechtmatige daad,diens stoornissen de gewone overtreffen en het vereiste evenwicht verbreken,Cass. 13 december 1985,R.W. 1986-87,278-279;

Iemand is slechts tot vergoeding van een abnormale burenhinder gehouden,indien die burenhinder is veroorzaakt door een daad,een verzuim of een gedraging die hem kan worden toegerekend,Cass. ARC980026N,12 maart 1999(Debrie t. Plessers),onuitg.,TRD&I 1999-07,30;

Er kunnen ook GEMEENTELIJKE politiereglementen bestaan inzake geluidshinder, (zondagsrust)

Bibendum
Berichten: 94

#3 , 22 nov 2005 17:00

Heb je er al even rustig over gesproken met uw buur?

Ik vrees dat als u het hard wil spelen u niet het verhoopte resultaat zal bereiken. Want dat is waar u moet aan denken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”