Buurt gaat boven mijn dak bouwen.

Mige
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buurt gaat boven mijn dak bouwen.

#1 , 23 jun 2018 14:33

Ik woon in een rijwoning. Het naastgelegen huis wordt afgebroken en er komen appartementen. Die appartementen komen een verdiep hoger dan mijn huis. Op de plannen staat dat ze boven mijn dak isolatie gaan steken. Ongeveer een 15cm. Is dit de normale gang van zaken? Het gaat om nieuwbouw, geen renovatie. De projectman vertelde me ook dat de 2 cm van onze dakpannen op zijn eigendom waren. Het gaat om de randpannen, die maken een hoekje (zoals alle daken bijna worden afgewerkt aan de zijkant). Kan ik hier problemen mee krijgen? Ook sprak hij mij aan dat ik alle overhangende takken moet verwijderen. Dat zou hinder veroorzaken voor de dakgoten van de carports die hij gaat bouwen. Moet ik ook bomen, struiken weghalen in onze tuin als hij dat vraagt?
Hij zegt vanalles en ik weet niet of dat allemaal wel klopt, vandaag dat ik hier om raad komen vragen. Dankjewel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jun 2018 15:58

Wat de isolatie betreft dit word hier nu veel gedaan het langs buiten isoleren, dit zou je kunnen weigeren !
Wat de takken betreft heeft de buur gelijk er mogen geen overhangende takken zijn als hij daar opstaat moet je die snoeien.
2cm van de hoekpannen ? is de buur soms een muggenzifter,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 23 jun 2018 16:05

Isolatie weigeren. Ze moten hun muur maar 15 cm meer naar hun kant bouwen, dan komt de isolatie niet boven uw eigendom.
Wat zal er later geburen als jij uw pand wil afbreken en ook een hoger gebouw neerzetten. Dan zal jij 15 cm minder breed kunnen bouwen en p^laats verliezen. Het is trouwens een nieuwbouw, en geen renovatie waar dat wel zou mogelijk zijn (mist akkoord van de buur).

Reclame

bambipower
Berichten: 1034

#4 , 23 jun 2018 16:12

Normaal moet je dan de isolatie afbreken, als je zelf hoger wil bouwen. Je kan dat doorrekenen aan de buren en aftrekken van de prijs van muurovername

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 23 jun 2018 16:15

Trouwens, die dakpannen met hoekje moet hij toch verwijderen, als hij de muur verder wil optrekken

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jun 2018 19:15

Even nagedacht nooit akkoord gaan met deze isolatie !

En zoals mava al schreef het is een nieuwbouw dit kunnen ze zelf wal oplossen bij renovatie zou ik dit nog in overweging brengen maar zeker als nieuwbouw nooit !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”