privaat woonpark: verkoop parking aan derden

AndriesIne
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

privaat woonpark: verkoop parking aan derden

#1 , 21 jun 2018 12:15

Onlangs hebben ik en mijn vriend een nieuwbouw appartement gekocht in een privaat woonpark dat bestaat uit 6 appartementen en 3 woningen. Hierbij zijn ook 13 parkeerplaatsen, waarvan er 9 verkocht zijn aan eigenaars.(private parking afgesloten door een elektrische poort) De bouwheer van deze bouw vertelde ons gisteren dat de overige parkeerplaatsen verkocht gaan worden aan derden. De ingangen van de appartementen (de lift, de bergingen, 2 terrassen) bevinden zich allemaal via deze private parkeerplaatsen. Is het wettelijk toegestaan dat deze parkings verkocht worden aan derden, en zij zo dus ook toegang krijgen tot de lift om naar de appartementen te gaan, de gemeenschappelijke ondergrondse afvalbak,...
(Is dit geen privacyschending? Ik voel me hier niet goed bij dat derden zomaar toegang kunnen verlenen tot ons privé-woonpark.)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 21 jun 2018 13:21

Van zodra ze een parkeerplaats gekocht hebben, zijn het geen "derden" maar mede-eigenaars ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 21 jun 2018 13:36

Normaal kan men de toegang tot de kelders / lift voor niet bewoners beletten door slot op de deur te zetten.
Dus de niet bewoners van het gebouw kunnen geen gebruik maken van de lift of andere accommodaties van het gebouw.
Wat de vuilcontainers betreft ... die staan in het gebouw dat ik ken ook achter een hek met slot.

Reclame

adsummam
Berichten: 581

#4 , 21 jun 2018 14:50

zoekmachine + sleutelbeheer en sluitplan in het appartementsgebouw

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 21 jun 2018 17:19

Liggen die parkeerplaatsen ondergronds? Dan is er hopelijk toch een afsluitbare poort.
Indien ze bovengronds liggen heeft jullie voordeur toch een slot (hoop ik)
Je kan ze altijd zelf aankopen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”