Kosten syndicus 3,5jaar na verkoop

DorienPar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten syndicus 3,5jaar na verkoop

#1 , 19 jun 2018 12:38

Ik had graag is jullie mening gehoord over het volgende. 24 november 2014 heb ik een appartement geërfd samen met mijn broer. Het appartement was al verkocht en de verkoop is door het overlijden uiteindelijk uitgesteld tot 13 februari 2015.

Nu kreeg ik 8 maart 2018 een aangetekende brief van de syndicus dat er nog openstaande kosten zijn en dat er al een hoop intresten zijn bijgekomen. Deze brief die ik in maart heb gekregen is gedateerd 17/02/2016. Ik heb op 10 maart direct contact opgenomen met de syndicus voor uitleg en te melden dat ik de bijkomende kosten niet wens te betalen daar het de eerste brief is die ik hierover had ontvangen. Op de afrekening stond ook dat er in 2015 reeds 4 aangetekende zendingen waren verstuurd maar deze heb ik nooit ontvangen. Ik krijg ook geen antwoord als ik vraag naar wie deze aangetekende zendingen juist verstuurd zijn geweest. Op mijn mailtje naar de syndicus heb ik nooit antwoord gekregen en 2 weken geleden kreeg ik opeens een dagvaarding van de gerechtsdeurwaarder betreffende het openstaande saldo.

Nu zit ik zeer verveeld met deze zaak. Mijn notaris heeft nog is bevestigd dat bij verkoop de syndicus steeds gecontacteerd wordt voor een afrekening en ze dit dus normaal dan hadden moeten overmaken. Mijn probleem is vooral dat ik in 2018 een brief krijg met datum 2016 en er al een hoop kosten zijn bijgekomen terwijl ik van niets wist. De advocaat van de syndicus wilt ook niet op mijn vragen antwoorden en zegt dat ik nu ondertussen al bijna het dubbele van het oorspronkelijke bedrag mag betalen. Kan de syndicus zomaar doen? Was ik hier in fout?

Alvast bedankt voor jullie inzicht!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding