verzekering

save
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

verzekering

#1 , 18 jun 2018 21:57

hallo,
wij hebben als eigenaar een blokpolis voor ons appartement.
De huurder heeft een brandverzekering inboedel met rechtsbijstand en een familiale verzekering .
Is het nodig dat ook de huurder een brandverzekering gebouw heeft ?,
indien de huurder aansprakelijk is voor de brand met schade aan gebouw en buren : ,komt de blokpolis daarin tussen ? (is nochtans een verzekering vd eigenaars en niet de huurder)
met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 18 jun 2018 22:25

Beste

Dat zal afhangen van de polisvoorwaarden blokpolis. In vele blokpolissen wordt er afstand van verhaal jegens huurders afgesproken. Dat kost doorgaans 10 % meer in premie maar alle eigenaars zijn dan gerust dat er niet ergens een onverzekerde huurder aansprakelijk wordt gesteld.
Bekijk dus die blokpolis of vraag het aan de syndicus. Indien er geen afstand van verhaal is dient de huurder inderdaad zijn huurdersaansprakelijkheid te verzekeren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

save
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2018 00:20

Beste,
ik heb een copie blokpolis, zie nergens afstand van verhaal jegens huurders, ik vind het een zwakke polis zonder rechtsbijstand , maar ben verplicht meeverzekerd

Reclame

save
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2018 11:56

hallo,
een update : naar de makelaar geweest en idd een huurder moet een huurdersaansprakelijkheidsverzekering hebben indien er geen afstand van verhaal is in blokpolis,
maar als de huurder een bloedverwant is in tweede graad hoeft dit niet , ik had bij mijn vraag niet bij vermeld dat huurder mijn dochter is , dank voor je reactie

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 19 jun 2018 12:03

hallo,
een update : naar de makelaar geweest en idd een huurder moet een huurdersaansprakelijkheidsverzekering hebben indien er geen afstand van verhaal is in blokpolis,
maar als de huurder een bloedverwant is in tweede graad hoeft dit niet , ik had bij mijn vraag niet bij vermeld dat huurder mijn dochter is , dank voor je reactie

Voorzichtig ! dat van die bloedverwanten in de tweede graad en zo, ik ben niet zeker dat dit in elke polis of bij elke maatschappij geldig is.

Toch best eens nazien !

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”