Terras appartement

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Terras appartement

#1 , 18 jun 2018 21:40

Hallo,

Wij bezitten een appartement dat we verhuren.
Er werd in een algemene vergadering met de syndicus beslist dat er grote werken zouden uitgevoerd worden met een hoogtewerker en stellingen (groot gebouw, werken aan oa dakgoten etc).

De syndicus stuurde ons een brief: uw priveterras is in slechte staat, u kan indien u wenst met de firma die de werken nu uitvoert, vragen of ze jullie terras ook ineens heraanleggen nu de stelling er toch staat.

Ter info: de ondergrond van het terras vervangen is ten koste van de gemeenschap, het betegelen zelf is een privatieve kost.

Nu laten onze huurders weten dat ons terras reeds uitgebroken werd VOOR we deze brief ontvingen. Wij of de huurders waren niet op de hoogte en gaven dan ook geen akkoord.

Ik vermoed dat wij kunnen eisen dat het terras in oorspronkelijke staat wordt hersteld? Maar dit zal niet meer gaan denk ik, de ondergrond blijkt inderdaad niet zo goed meer te zijn dus ze gaan dat niet meer kunnen betegelen.
Hoe wordt dit opgelost?
Moet deze firma dit dan opnieuw aanleggen volledig ten koste van de gemeenschap? (Want ik vermoed dat de raad v bestuur de opdracht zal gegeven hebben aan die firma). Zelfs dan is het nog niet eerlijk want dan komen de kosten in de gemeenschap waarvoor WIJ ook een deel betalen?



Hopelijk is dit duidelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 18 jun 2018 21:48

Dat is een beslissing van de AV - Raad van ME heeft die bevoegdheid niet.
In een blok heeft elke eigenaar moeten tekenen dat de tegels weg mochten - in de basisakte staat trouwens dat de terrassen niet betegeld zijn.
Er was een eigenaar die geweigerd heeft om te tekenen en ook niet open deed.
(Was een eigenaar waar ze verschillende malen naar de vrederechter zijn voor moeten gaan).
En indien de eigenaar niet uitbrak of het niet kon een firma had deed op kosten van de eigenaar.

save
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2018 21:51

ik vermoed dat de werken goedgekeurd zijn met een meerderheid van stemmen op de alg vergadering, en deze worden globaal uitgevoerd,(het uitbreken vd ondergrond) de keuze voor u is waarschijnlijk het al of niet laten betegelen dr dezelfde firma of zelf doen

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”