Ons gebouw heeft een gemeenschappelijke officiële waterteller (en zes andere).
Enkele jaren geleden werd overwogen 6 officiële tellers te plaatsen maar de AV wees dit voorstel unaniem af wegens de te hoge kostprijs.
Wij mochten van de vorige watermaatschappij steeds facturen ontvangen opgemaakt ten laste van de VME.
Onze gemeente is overgegaan naar de Watergroep Vlaams Brabant.
Nu ontvangen wij documenten die er op wijzen de syndicus persoonlijk (en niet langer de VME) verantwoordelijk zal gesteld worden voor het totale verbruik van het gebouw.
Op een e-mail van 15-05 met de vraag terug te keren naar de oude situatie (facturatie aan de VME) ontvangen wij een ontvangstbevesting per e-mail maar, in de beste tradities van dergelijke firma’s, blijft een inhoudelijk antwoord uit.
Gelukkig is er nu in het gebouw een goede verstandhouding en betaaldiscipline maar zulke zaken kunnen snel omslaan.
Welke maatregelen kunnen wij treffen behalve een aangetekend schrijven?
Welke rechtsgrond heeft de maatschappij eventueel voor deze wijziging ?
Hoe kunnen wij deze verandering juridisch verder aanvechten ?