Bouwovertreding niet naar parket ?

ronny25
Topic Starter
Berichten: 16

Bouwovertreding niet naar parket ?

#1 , 15 jun 2018 01:46

Is het tegenwoordig normaal dat een bouwovertreding niet meer naar het parket gestuurd wordt maar dat dit als een vereenvoudigd proces verbaal wordt behandeld en enkel bij de politie blijft, ook al heb ik mij burgerlijke partij gesteld.
De politie zei me dat indien de bouwovertreding kleiner is dan 70m2 is en de verbouwing volledig afgewerkt is dat het tegenwoordig altijd een VPV is, volgens mij is dit toch erover.
Het gaat wel om feiten van 1998 maar de bouwovertreding is reeds in 2016 gemeld geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 15 jun 2018 14:03

Sinds 1 september 2009 (nieuwe verjaringsbepalingen voor herstelvorderingen van de overheid in de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (art. 6.1.41, §5 en 7.4.4. VCRO) gelden volgende verjaartermijnen voor herstelvorderingen op basis van een aflopend misdrijf:

buiten ruimtelijk kwetsbaar en openruimte gebied: 5 jaar na afloop van het misdrijf (dus vanaf 1/9/2014).
In ruimtelijk kwetsbaar en openruimte gebied: 10 jaar (en dus niet voor 2019).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”