derdenrekening notaris

dendeezen
Topic Starter
Berichten: 7

derdenrekening notaris

#1 , 11 jun 2018 14:42

Bij verkoop van mijn appartement was er onenigheid met de syndicus over het nog aan hem te betalen bedrag.
De notaris heeft dit bedrag op een derdenrekening geparkeerd, zodat we , ik en de syndicus, tot een oplossing kunnen komen.
Zo kon de verkoop doorgaan.
De syndicus laat niks meer van zich horen. (ik veronderstel omdat hij geen grond heeft om dit bedrag op te eisen)
Hoe lang moet dit bedrag op deze derdenrekening blijven staan? Is er m.a.w. een verjaringstermijn waarna ik dit bedrag kan opeisen?
Of bestaat er een betere aanpak?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 23 jun 2018 19:54

Hoelang laat hij al niets van zich horen?
Waren dat nog te verrekenen kosten die per jaar verrekend worden.
Moet er een beslissing van de AV zijn?

Hangt er allemaal van af dus.

dendeezen
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 25 jun 2018 06:42

Uiteraard gaat de discussie over de kosten die nog in rekening gebracht worden. Deze worden door mij betwist. De syndicus laat nu bijna één jaar niks meer van zich horen, waarschijnlijk omdat hij inziet dat hij zijn eis niet kan staven. Wat gebeurt er uiteindelijk met de gelden die op de derdenrekening bij de notaris staan? De AV heeft hierin geen zeggenschap

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 26 jun 2018 19:05

Vraag aan de notaris dat hij de andere een uiterste datum meedeelt. Anders dient het geld naar u te komen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

dendeezen
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 27 jun 2018 10:21

Is een goede suggestie. Bedankt.

Tweede mogelijkheid: ik reageer niet. Hoe lang moet ik wachten tot de gelden aan mij worden teruggestort? Is hierover iets voorzien in de wetgeving?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”