Poetsen van trappen en hal

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Poetsen van trappen en hal

#1 , 07 jun 2018 16:50

Beste,
Vandaag stel ik vast dat de trappen en hal sinds enige tijd niet meer gepoetst zijn niettegenstaande er wel moet voor betaald worden in de onkosten,en dit voorzien is om de 14 dagen.Nu neem ik per mail contact op met de verhuurder,en tot mijn grote verbazing mailt hij mij dat hij mijn grieven zal overmaken aan de syndicus van het gebouw.Nu is het zo dat ik geen weet heb van een syndicus en ik gevraagd heb om de info van de syndicus door te sturen om hem daarover te interpelleren.
Mijn vragen:
-is de eigenaar verplicht de huurder te verwittigen als het beheer over gaat van de eigenaar naar een syndicus?
-Wat staat mij volgens jullie te doen indien de eigenaar geen info heeft over de syndicus?
- Wie is verantwoordelijk indien de eigenaar niets laat weten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 jun 2018 16:57

1. naam syndicus moet verplicht uithangen in de inkomhal
2. ernaar te vragen
3. dat hangt af van wat hij niet heeft laten weten; hij moet immers niet alles laten weten aan de huurder
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jun 2018 17:16

Beste,
Dus als hij niet alles moet laten weten,moet hij dus niet laten weten dat het beheer is over gegaan naar syndicus,dus enkel uithangen in de hal.Daarmee is nog niets gezegd wie er dan moet aangesproken worden ivb met het poetsen,Nb er hangt niets in de gang.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 07 jun 2018 17:20

U moet uw verhuurder aanspreken als het contractueel (in uw huurcontract) voorziene poetsen niet gebeurt. Op basis daarvan kan hij op zijn beurt de syndicus daarover aanspreken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jun 2018 17:02

Beste
Als de verhuurder zegt dat hij de syndicus heeft verwittigd per mail en er gebeurt niks,wat staat er mij te doen aub.Dank.

adsummam
Berichten: 581

#6 , 14 jun 2018 18:21

Controleer eerst in de KBO of er wel degelijk een VME/syndicus is :
https://economie.fgov.be/nl/themas/onde ... bank-van-0
https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... sform.html

Dan stuurt u een aangetekend schrijven met daarin een ”in gebrekestelling” aan uw verhuurder, eigenlijk uw enig aanspreekpunt maar vermeldt wel de syndicus in kopie.

Uiteraard stuurt u zelf rechtstreeks een kopie van uw aangetekende brief.

Terzijde :

Uw verhuurder heeft een grove fout gemaakt door in uw huurcontract GEEN verwijzingen naar het bestaan van het ”reglement van orde” op te nemen.
B.W. Art. 577-10 § 4 1°

Ook :
B.W. Art. 577-10 § 4 2° (laatste alinea)

Verder :
https://www.koengeens.be/news/2017/03/0 ... -hervormen
https://cdn.nimbu.io/s/1jn2gqe/assets/M ... preads.pdf
blz. 10 1ste kolom
-Vervangen van artikel 577-10, § 1/1
–Vervangen van artikel 577-10,§4, tweede lid door :

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jun 2018 13:22

Beste,
Vandaag heeft eigenaar mij een mail gestuurd met daarin een verwijziging naar de syndicus van het gebouw.
Hij verwijst naar mijn klacht,en vraagt aan de syndicus een affiche uit te hangen in het gebouw en de betalingen te stoppen naar de firma die normaal moet poetsen.
Ik ga nu een beetje wachten,indien geen melding binnen 14 dagen,ingebrekestelling met termijn van 14 dagen.
Maar daarmee is er nog niet gepoetst, maar dat komt wel,hij en ik zijn niet achterlijk hoor!!!

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jun 2018 10:58

Beste,
Gisteren contact gehad met een advocaat(schriftelijke vraagstelling)antwoord:Indien een probleem in de gemeenschappelijke delen schrijf aangetekend syndicus in gebreke.
Wat het privatieve gedeelte betreft schrijf eigenaar in gebreke.
Indien in het privatieve gedeelte bv vochtprobleem schrijf zowel eigenaar en syndicus aangetekend in gebreke.Juist?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”